251. Az új rendszer (1)

A római birodalom hatalmi érdekeinek kiszolgálásában az önjelölt Pál fontosabb manipuláló tételei: 

        1. egyedül a hit üdvözít (a tények eltörlése, mint ellenőrző eszköz): Pál átértelmezte az erkölcsös viselkedést. Beavató Mesterünk arra tanított, hogy törődjünk az elesettekkel, ruházzuk fel a ruhátlanokat, menjünk két mérföldre azokkal, akik csak egy mérföldre kérnek meg, vagyis adjunk többet abból, ami nekünk van. Gyakoroljuk a megbocsátást az individualista viselkedéssel szemben, tartsuk oda orcánk másik felét is, vagyis mutassuk meg egyetemes képességeinket és életünkben valósítsuk meg az Atya országát. Pál mindezekkel szemben a megfoghatatlan hitre alapozott, amely szerinte az üdvösségre, a túlvilágra jutásunk záloga. Beavató Mesterünknek a túlvilág, vagyis az egyetemesség, a valóság dualitása itt van. Pálnak valahol a felhők felett. Megjegyzés: egy kerek bolygón, mint amilyen a Föld, hogyan lehet meghatározni, hogy mi a fent és mi a lent. Azt nem is említve, hogy ez a bolygó állandó forgásban van. Pál szerint ez a világ rossz és van egy jó túlvilág, ami által Pál nem tett mást, mint megkérdőjelezte a teremtés és a Teremtő tökéletességét. Pedig csak egy világ van: a tökéletes teremtett. Megjegyzés: nem véletlen, hogy Luther Márton is sokat vívódott Pál hittételeivel, amíg megértette, hogy a megfoghatatlan, pszichológiai hit hatalmi eszköz lehet. Dogmatikájában Luther is, akárcsak Kálvin is Pálra hivatkozik és nem az egyetemes tudásba tanító Beavató Mesterünkre. Azért volt szükség a hit általi üdvözülés bevezetésére, mert a felépített hierarchikus hatalom nem volt képes ellenőrizni azokat a szabad embereket, akik önmagukkal rendelkeztek és maguk fölött nem ismertek el semmilyen vallásos dogmát és hatalmasságot. A XVI. századi reformáció Pál dogmatikájához nem tett hozzá újat, vagyis nem reformálta meg azt. Ellenkezőleg Pált még inkább elfogadottá tette a protestáns vallásokban pl. a pénz szeretete és a kapitalizmus megalapítása által. Ma már a harmadik kapitalizmust, a digitális kapitalizmust éljük.

Pál a megfoghatatlan hit, az üdvözülés és a vallás közé egyenlőséget tett, és így a római birodalom ellenőrző segítségével létrehozta a hitvallást és az intézményes, hierarchikus egyházat. Az ellenőrző egyház képviselői tudták, hogy a személyes felelősségre, önrendelkezésre, autonómiára, az egyetemességre és így Beavató Mesterünk tanításaira nem lehet vallást alapítani, ezért e helyett a hithez kötött függőséget, ellenőrzést kellett kialakítani. Szükség volt a hatalomba vetett hitre. A hatalmi szlogen akár az is lehetett volna: ha nem érted életed értelmét, ha tudatlan vagy, akkor manipulálható vagy. Ugyanis, ha nincs a hatalmi függőség kialakítva, akkor hatalom sincs. A hatalmat tudatlanságukkal mi tartjuk el és azon csodálkozunk azon, hogy az önkiválasztottak megvezethető birkatömegnek tartanak. Hogy mi a helyes hit azt Pál mondta meg, a római birodalmi egyház pedig jóváhagyta. A megvezető, ellenőrző, individualista hatalmi manipuláció követhető nyomon a nikaiai zsinattól kezdődően, amikor az egyház korlátlan hatalmat kapott a lelkek fölött, és képes volt eldönteni, hogy ki felel meg a dogmatikának és ki nem. Aki nem felelt meg azt Pál módszerével kiátkozták, lásd a Galata levélben " átkozottak, ha más hirdetnek" vagy az Apostolok cselekedeteiben " véretek szálljon fejetekre". A nem pogány hatalmi keresztény vallás kialakulásához a római birodalomnak 250 év állt rendelkezésére. Ezért ha a történelmi kereszténység fénykoráról szó lehet, akkor ez az első évezred 250 éve volt. Érdemes megjegyezni, hogy Pál hitvallása nem zárta ki a bűn, a vétkek elkövetését. Nem a bűnösségen vagy a bűntelenségen volt a hangsúly, hanem a megfoghatatlan hiten és a hit vallásos dogmáján. A tömeggel azt kellett elhitetni, - mert ez volt a pszichológiai fegyver,- hogy a jobb és a kellemesebb túlvilágra csak az intézményes, hierarchikus információszerzésre és jelentési kötelezettségre szervezett egyház által lehet eljutni. Az önjelölt apostol Pál leveleiben nem arra buzdította az embereket, hogy képesek önmagukkal rendelkezni, hogy ők kis istenek és nincs szükségük külső segítségre, hanem épp ennek ellenkezőjére, hogy minderre képtelenek és csak az egyház üdvözít. 

Pál azt nem mondta el, hogy amikor saját isteni képességeinkről lemondunk, mert azokat kiszervezzük, és a mások által felállított követelményeknek akarunk megfelelni, akkor önmagunkról, vagyis egyetemességünkről mondunk le. Mivel kivetkőzünk magunkból, már nem vagyunk önazonosak vagyis az Atya képe és azonossága. Ez nem jelent mást, mint behódolást, vagyis rabságot. A páli üdvözülés arról szól, hogy ne az Atyának feleljünk meg, hanem a tudatlan emberek által összetákolt dogmának. Ezért mondja Pál, hogy a hit az egyenlőség alapja, ahol nincs különbség zsidó és görög között. A hitben, vagyis a dogmában mindenki egyenlő. Az egyenlőségben a zsidóknak már nem kell a körülmetélés, a disznóhúsevés tiltása, a Tóra olvasása, a görögöknek pedig a többistenhitűség. Az egyenlőséget a túlvilági üdvözülés érdekében el kell fogadni. Így történt, hogy a Pál által létrehozott hierarchikus vallási közösségben, mint pl. az antiochiai, nem Jézus tanításai terjedtek el, hanem a dogmatikus páli verzió. De nem mindenhol volt ez így, pl. a másik vallási központban, az egyiptomi Alexandriában még létezett Beavató Mesterünk egyetemes tanításaival rokon gnosztikusság. Hogy a két vallási központ között vita volt, azt mutatják a kibékítés céljából létrehozott 431-es efezusi zsinat, majd a 451-es kalchedóni zsinat határozatai, és ahol új elemként jelent meg az egy személy két testben keveredés nélküli dogmája. Ami azt jelentette, hogy már korán, vagyis épp a római birodalom szétesésének idején a páli vallás Beavató Mesterünk tanításai fölé került. Ha csak a hegyi beszédet nézzük, nem fogjuk megtalálni a Pál által hirdetett hit általi üdvözülést. Ugyanis Beavató Mesterünk nem az üdvözülésre tanított, hanem a mindennapi életben való helytállásra. Nem véletlen, hogy példabeszédeiben arra is hivatkozik, hogy a gyümölcs olyan mint a fa, továbbá példálózik a bárányokkal és a farkasokkal, mint embertípusokkal is pl. "úgy küldelek titeket, mint bárányokat a farkasok közé! Legyetek tehát okosak, mint a kígyók, és egyszerűek, mint a galambok!" Pál szerint minderre nincs szükség, mert csak a megfoghatatlan hit számít, mivel ez a vallásnak az ellenőrző eszköze. Pál dogmatikája a római birodalom által azért terjedhetett el gyorsan a tömegemberek között mert, nem volt benne metafizika, hétköznapi nyelven szólt, közérthetően volt fogalmazva, nem volt benne rétegzettség, mint az evangéliumokban, nem voltak paradoxnak tűnő példabeszédek sem, vagyis nem kellett hozzá különösebb tudás. Ami pedig a legfontosabb, hogy a római birodalomnak hatalmi érdeke volt ennek a tudatlanságnak, eltömegesedésnek a fenntartsa. Ezért, amikor kereszténynek mondott templomba lépünk, ne feledjük el, hogy a római birodalom által létrehozott vallás intézményébe lépünk be.

         2. a feltámadás igazolja Krisztus istenségét (a feltámadás, mint ellenőrző eszköz): a felmerülő kérdés, hogy Isten fiának miért kell testben meghalni és halottaiból testben feltámadni, ha Isten örököse halhatatlan? Pedig Pál azt üzeni, ha Krisztus nem támadott fel, mi sem támadunk fel, mi több beismeri, hogy a tanítás lényege a feltámadás elfogadása, ami a hit alapja. Pálnak a tanítás, a feltámadás és a hit ugyan azt jelenti.  "Ha tehát hirdetjük, hogy Krisztus feltámadott a halálból, hogyan állíthatják némelyek közületek, hogy nincs feltámadás? Ha nincs feltámadás, akkor Krisztus sem támadt fel. ... Ha ugyanis a halottak nem támadnak fel, akkor Krisztus sem támadt fel. " Feltámadás nélkül pedig nincs üdvözülés, megváltás és új vallás. Pálnál nincs transzcendens tudás, mint Beavató Mesterünknél, amely szerint feltámadni, vagyis a létbe, a vertikalitásba, az egyetemességbe helyezkedni az életben kell. Vagyis nem kell a halott test, a lelketlen anyag. Következik, hogy Pálnál a feltámadás nem bizonyosságként szolgált, hanem politikai propagandaként, amelyet a római birodalom hatalmi céllal felhasznált. Ezzel függ össze a túlvilágra jutás is, amit üdvözülésnek mondanak, ahová csak Krisztus feltámadása és bűnmegváltása által lehet eljutni. De akkor mi az ember feladata?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések