208. Az Egy védelmében
Elismerjük, hogy az egyetlen valóságot képviselő
Egynek, ahogy kapcsolattartó Beavató Mesterünknek sincs szüksége az ember
általi védelemre, viszont a tudatos embernek szüksége van arra, hogy megvédje
magát a tömegember tudatlanságától. Ennek tudatában utalunk arra, hogy a
liberális nyugati gondolkodással szemben egyes
keleti tanításokban a világ szubjektív valóság (minőség, szellem), amelynek
vetülete az objektív tér-időben való tapasztalatok általi létezés, a mérhető
mennyiség, az anyag. Ami létezik az a minőség, a hullámzó valóság, amely az
emberi megtapasztalás által válik mennyiséggé és mérhetővé. Ha nincs ember
általi megtapasztalás, nincs mennyiség, nincs anyag, és nincs amit mérni. Az
Egy teremtéséből, a kiáradás hullámzásából, az eredetiből, a nem látható
térből, a minőségből, a szellemből az ember ötféle megtapasztalása,
konvertálása, dekódolása által készül el az a másolat, ami kézzel fogható és szemmel
látható, fizikai, mérhető anyagi mennyiség, amit mi látható világnak nevezünk.
Világunk megtapasztalásához, a dekódoláshoz szükségünk van tehát a teremtett
időre, ellenkező esetben a láthatatlanból nem lenne látható, a tér, mindig tér
maradna, és nem lenne életidőnk, illetve az Egy sem kerülne be életünk nagy
kalandjának idejébe.
A lét,
a tér az eredet, az élet, az idő az általunk dekódolt másolat. A mi feladatunk,
hogy a másolatból (anyag, mennyiség) következtetni tudjunk az eredetire
(szellemi, minőség). Ahhoz, hogy az objektív, fizikai megtapasztalások,
valamint az intuítiv megtapasztalások által képesek legyünk a szubjektív
valóságot, az Egy megnyilvánulásait értelmezni, a következőket tudatosíthatjuk magunkban,
például:
1. az Egy önmagában létező egyetlen valóság: az „Én vagyok, aki vagyok” üzenetnek valójában
nincs más jelzője, mint a létezés, vagyis a „vagyok”, ami az Egy. Amint a IV.
században élő Hiláriusz (315-367?) megjegyezte: „azt ugyanis hogy van, nem
lehet állítani arról, aki volt, sem arról, aki majd lesz. Ami örök, az élvezi a
változatlan boldogságát, nem tehető soha nem létezővé, mert számára nincs
keletkezés és nincs megsemmisülés.” Véges tudásunkkal és tudatosságunkkal a
valóságot teremtő és az azt fenntartó Egynek az idők során számos „jellemzőt”
tulajdonítunk, mint a dualitás teremtője és fenntartója, az egyetlen valóság,
az örök egyetemesség, az életet és a létet működtető hullámzás (kvantum)
forrása, szükségszerűség, tér és idő konvertáló stb. Mindezen „jellemzők”
megértésében, amint arra a korábbi fejezetekben utaltunk, segítségünkre van az
analógiák szerinti gondolkodás, amely által könnyebben megérthetjük és
elfogadhatjuk a világ dualitását, a cirkularitást és a szellemi paradoxont.
Ugyanis, amikor analógiákban gondolkodunk igyekszünk a világot összerakni,
szintetizálni és nem szétszedni, analizálni, mert mindig a láthatóból kell
következtetnünk a láthatatlanra, vagyis értelmeznünk kell azt, nem nézzük,
hanem látjuk a valóságot. Például, a)világunk létezésének alapja a dualitás, ahol
a párok átalakíthatók, mivel cirkuláris mozgásban vannak, b) a duális párok
kölcsönös átváltásának (cirkularitásának) feltétele, hogy minimálisan egy közös
elemmel kell rendelkezzenek, c) a dualitásnak és a cirkularitásnak volt
kezdete.
A teremtés
és annak fenntartása például a kiáradást, a kiterjedést, a kinyilatkoztatást, a
korlátok és a határok lebontását (határtalanságot) jelenti, ami csak a végtelen
szellemi világra érvényes. Amikor a szellem (tér) kiárad, végessé válik (idő).
Világunk végességét, a határokat, a korlátokat mindig az elme (a tapasztalatok
memóriája és azok feldolgozása) adja és csak az egyetemes én tudatossága képes
azokat lebontani. Az Egy egyetlen önmagában létező valóságát akkor tapasztaljuk
meg, ha lebontjuk az elménk által felállított korlátokat. A valóságot mindig a
határtalan tudatosság képes megmutatni. Egyetlen valóság létezik, az Egy, ami a
mi egyetemes Énünkben is megvan. Részei és részesei vagyunk az egyetlen Egynek.
A leírásokban szereplő teremtéskor sem az embert teremtette az Egy, hanem az
egyetemes Ént, ami később hordozó testet kapott.
2. az egyetlen valóságot többek között Beavató
Mesterünk mutatja be: Beavató
Mesterünk a kapocs az egyetlen valóság, az Egy és az ember között, Ő a hírnők
és az egyetemes tudás megszerzésére (a beavatásra, a tudatosodásra) tanító. Amint
olvassuk, „az Atya és Én egyek vagyunk”. Neki köszönhetjük, hogy újra
keresztények lehetünk, mert tanításai által Ő javította ki a tudatlanok okozta
romlottságot, hibát, Ő rakott rendet a rendetlenségben, Ő mutatott példát
nekünk, hogy mi is hasonlóan tegyünk rendet önmagunkban és környezetünkben.
Amit evangéliumoknak tartunk, az nem más, mint azok a tanítások, amelyek az embert
visszavezetik a teremtéssel egyidős kereszténységbe. Akik az új szövetséget
követik, azok részére nyitva áll Beavató Mesterünk által megnyitott szellemi
csatorna a fent és a lent, a lét és az élet egységes dualitása között. A
tudatos emberek részére, akik az időt térré képesek konvertálni, akik ki tudnak
lépni az idő fogságából, hogy a tér boldogságába kerüljenek, nincs sem
születés, sem halál, mert egyik lábuk "itt" van az időben, a másik
pedig "ott" a térben. Ha egyetemes énünket Beavató Mesterünk példája
és tanítása szerint felkészítjük, akkor részt tudunk venni az egyetemes
szeretet körforgásában, a folyamatos teremtésben és változásban, a dualitások
hullámzásában, az állandó kvantum mozgásban. Ugyanis a világ, a valóság, az
igazság, a szeretet, a szabadság, a szépség stb. mind az Egyben van, és az Egy
a mi egyetemes Énünkben van.
Hiláriusz
is Beavató Mesterünk kapocs szerepére figyelmeztet, ugyanis „a Fiú emberi
testét mennyei testnek tartotta, az Ige formálta emberi testét. Krisztus teste
már a feltámadás előtt is mennyei test volt”, ami azt jelenti, hogy a
megdicsőült test Beavató Mesterünk természetes állapota. Egy test van csak, a
mennyei, a megdicsőült. Amit mi Beavató Mesterünk testének mondunk, az csak
földi másolata az eredetinek, a mennyeinek, a kvantumtestnek, az
energiatestnek, vagy a tér-testnek, ami a fényt átereszti. Amikor pedig arról
szólunk, hogy Beavató Mesterünk a testet megszentelte, azt jelenti, hogy az
anyagi, az idő-testet, mennyei, kvantumtestté, energiatestté, tér- testé alakította
vissza. Amint olvassuk „meg akarták kövezni, de Jézus eltűnt előlük" vagy „ragyogott
arca, mint a nap, ruhái pedig fehérek lettek, mint a napsugár". Csak a
másolati test szenved, az eredeti, a kvantum energia test nem szenved.
3. az Egy egyetemes énünk értelme és tudatossága
általi valóság: a tudatosság az egyetemes én
felfedését és annak folyamatos erősítését jelenti minden egyes individuális
tapasztalatban. A meditációs gyakorlatok, a vallásmentes imák, az aszkézis és a
jóga gyakorlatok, mind az egyetemesség folyamatos megtapasztalását erősítik. Az
individuális én általi tapasztalás célja kettős. Egyrészt, és ez lenne a
követendő, hogy felszámolja önmagát, vagyis lebontsa a saját maga által
alkotott individuális felépítmény korlátait. A másik, - ami nem követendő-,
pedig az individualitás erősítése által az egyre mélyebb és mélyebb anyagba
süllyedés és a vallásosság vállalása. Az egyetemes én nem tapasztalati, hanem
ajándékba kapott örök létező. Ezért nincsen helye és ideje, nem látható és nem
tapasztalható meg térben és időben. A megtapasztalásban, aki tapasztal az az
individuális én, ahol tapasztal az idő (élet), amit pedig tapasztal az az
álvalóság, az anyagi világ. A megtapasztalás mindig egyéni. Idő kell ahhoz,
hogy az egyetemes én helyét átvegye az individuális én, amely egy egész életen
át tartó folyamat lehet, amikor az ember élő halott állapotban éli le életét,
de lehet ennél rövidebb is, amikor eljön a felébredés ideje úgy kb. 40-50-60
éves korban. De ahhoz is idő kell, hogy az individuális énünk helyét
visszavegye egyetemes énünk. Életünk nagy kalandja, amikor elérjük az idő beteljesedését,
térré alakulását ez által pedig az egyetemes én beteljesedését. Ekkor az ember,
már nem tömeg, nem félholt, hanem beteljesedett egyetlen egész, igaz szellemi
ember.
Az
emberi megtapasztalások, a megfigyelések tehát fontosak az egyetemes énünk
megtalálási folyamatában, ami egyben az individuális énünk leépítését is
jelenti. A megtapasztalásokkal kapcsolatosan számos kérdés merül fel pl. hogyan
lehet a világot úgy megfigyelni, hogy a megfigyelő ne önmagát figyelje meg,
hogyan lehet a világot úgy mérni, hogy aki mér, az ne önmagát mérje meg, hogyan
lehet a közvetlen tudományos igazolásokat a szellemiség nyelvére lefordítani,
hogyan lehet az öntudatot (hit) megtapasztalni, hogyan lehet az öntudatot
felébreszteni (a spiritualitást elérni) stb. A növény és az állatvilágnak nincs
a miénkkel összehasonlítható tudatossága. Ők egy szűk tudatossággal
rendelkeznek, ami a rend, a cirkularitás, a folyamatosság, ami pl. a szaporodás
fenntartásához és a védekezéshez szükséges. Elvont, széleskörű tudatossággal,
elmélkedéssel és bölcsességgel csak mi emberek rendelkezünk. Mi tudjuk csak
ötféle érzékszervünk határait kitolni, pl. látásunkat mikroszkópok és nagyítók
által, űrteleszkópok által hallásunkat, műszerek által szaglásunkat és
ízelésünket, autók, vonatok, repülőgépek stb. által pedig mozgásunk
gyorsaságát. A valóságot csak mi tudjuk értelmezni.
A
megtapasztalások körének kiszélesítésében jelentős szerepet tölt be a tudomány
és a technológia, amely a megismerés folyamatában elsősorban tényekre,
mérésekre, bizonyításokra, tesztekre, ha pedig ez kevés, akkor szimulációkra,
feltételezésekre, modellezésekre, előrejelzésekre stb. alapoz. Sajnos az
alkalmazott módszertan két részre osztotta a világot, objektívre (mérhető és
anyagi) és szubjektívra (nem mérhető és szellemi) és a tudományos szakosodás,
az egyre nagyobb felbontás, az egyre több részlet megismerése, az analízis oda
vezetett, hogy a különböző tudományágak már nem kapcsolódnak egymáshoz. Pedig
csak egy valóság van, amit a tudománynak meg kellene ismerni. Amit pontosan
tudunk, hogy az a valóság, amely az ötféle érzékelésünk által ismerhető meg, az
nem a valódi, nem az eredeti.
4. létezik az Egy háza népének értelmi és tudatossági valósága: az Egy a forrás, Beavató Mesterünk a megnyilvánulás (pl. az Ige testté lett), a visszatéréshez szükséges kapocs az Egy és az ember között, és végül az ember egyetemes énje az Egy programjának végrehajtója, amely képes kapcsolódni további egyetemes énekhez, miáltal kialakul a nemre, nemzetiségre, nyelvre, bőrszínre, földrajzi elhelyezkedésre való tekintett nélküli szellemi emberek kapcsolatának hálózati közössége, ami az Egy háza népe. Az Egy háza és Isten háza tehát nem ugyanaz, ugyanis az Egy háza népét, az örök, idő feletti közösséget nem az ember hozza létre, hanem az egyetemes ének önrendelkezése és önszabályozása. Ezzel szemben az Isten házát az ember hatalmi vallással alapította. Az elme és az individuális én által létrehozott vallás nélkül Istennek nincs háza, de vallás nélkül az egyetlen Egynek örök háza van. A naiv realizmust képviselő vallások az ál-valóságban, az anyagi káprázat világában, a materializmusban vannak, ahol nincs egység az Eggyel. Az anyagi és nem anyagi vallások a kényelmet, a rabságot, a függőséget, a félelmet, az individualitást, a mennyiséget, a tömeget, a mértéktelenséget stb. képviselik és támogatják. Beavató Mesterünk tanításai pedig arról is szólnak, hogy csak az Egy háza népének tudatossága képes megőrizni őseink hagyományát, tudását, valamint megalkotni a vallás nélküli örök kereszténységet. Kétezer évvel ezelőtt Beavató Mesterünk az Egy háza népének keresztény értelmét és tudatosságot újította meg. A kereszténység tehát nem kétezer esztendős, így nem köthető hatalmi intézményekhez és időben változó vallásokhoz.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése