203. Beavató Mesterünk védelmében: Én vagyok (2)
Az egyetemes tudással rendelkező ember képes az időt meglovagolni, felülkerekedni az idő szabta korlátokon és határokon. Az individuális tudással rendelkezőt az idő maga alá gyűri és felfalja. A vidám, jó kedélyű, derűs emberek, akiknek az egyetemes én szerinti élet az elsőbbség, igyekeznek szabadulni a múlt emlékeitől és nem akarnak a jövő miatt sem aggódni. Elfogadják a történéseket úgy, ahogy vannak, nem elégedetlenek, nem rázzák az öklüket az ég fele és nem kritizálnak senkit és semmit. Tudják, hogy az elégedetlenség, a panaszkodás, a félelem fenntartása sok energiát igényel, és sokkal kevesebb kell a derűhöz, az örömhöz és a vidámsághoz, mert az önmagától van. Nem kell érte semmit sem tenni, csak engedni, hogy felszínre jöjjön. Amikor Lao-ce a halálos ágyán feküdt a tanítványai megkérdezték: Mester, mi a titka annak, hogy Ön mindig derűs? Azt válaszolta: minden reggel a szomorúság helyett a derűt választom. Mi is választhatunk a derűs, és a szomorú, mindig elégedetlen, kritikus életfelfogás között. Milyen legyen a mai napon, derűs vagy szomorú? Ha Beavató Mesterünk soha nem mutatott szomorúságot, és ha tisztelem a Mestert, akkor én miért vagyok szomorú? Hasonlóan, ha Beavató Mesterünk másokon segített, akkor én miért nem segítek másoknak? Ha Ő tanított, én miért nem tanítok? Ha Beavató Mesterük többlet terhet vállalt, pontosabban engem vett a vállára, akkor én miért nem vállalok többlet terhet, és veszem vállamra a másik embert? Ha Ő visszatért az Atyához, akkor én miért nem akarok visszatérni? Ha Ő a kezdet és a vég, akkor én miért nem akarok a kezdet és a vég lenni? és a sor folytatható.
Amint
említettük, a tudatosságra való ébredésünk egyik pontja, hogy halandók vagyunk.
Mindannyian egy időkeretet kapunk születésünktől halálunkig. Rajtunk múlik,
hogy a kapott szakrális idővel hogyan gazdálkodunk, pontosabban mi döntünk róla
vagy mások. Ha mások döntenek róla, akkor visszaélünk az Egy adta szakrális
időnkkel és döntési szabad akaratunkkal és tesszük magunkat mások rabszolgájává
pl. szakrális időnket munkabérszerzésre fordítjuk. Rabszolgaságunk azt is
jelenti, hogy nem ismerjük fel szabad mozgásterünket sem, hogy ha valamit
teszünk, akkor egyszerre egy dologra koncentráljuk, és ne forgácsoljuk szét
magunkat. Legyünk elkötelezettek az iránt, amit végzünk, mert az
elkötelezettség egyben tudatosság és tanúságtétel is. Mindig és bármilyen
munkát végezve lehetőségünk van tanúságot tenni az Egyről és
kinyilatkoztatásairól pl. a rendről, az igazságról, a szabadságról, a
szeretetről stb. A láthatóról nem kell tanúságot tenni, mert azt mindenki
látja. Tanúságot mindig arról kell tenni, ami nem látható, mert nincs fényben
és időben pl. az örök időről és az örök tanításról, a teremtésről és a
Teremtőről. Tudatosságunk azt is jelenti, hogy felismerjük azt a tényt, hogy a
körülöttük levő világot, a szakralitásokat és benne az embert is ajándékba
kaptuk. Nem mi teremtettük, mi csak használjuk. Következik, hogy senkit sem
hatalmaztak fel arra, hogy teremtett világunkat és benne az embert elrontsa és
fölötte hatalmaskodjon. Ahhoz, hogy egyetemes énünk elérése által Beavató
Mesterünknek tanítványai lehessünk, majd a tanítás tanítói is olyan, mint Ő, a
következő kérdésekre válaszolhatunk, például:
1. az Egytől kapott szabad akaratomból eredő
választás, a döntéshozás lehetősége az enyém vagy másoké? Mit választok:
az elmém és az individuális énem szerinti anyagba süllyedést és lelkem
pusztulását, az anyagi kényelmet vagy az egyetemes énem általi szabadságot, a
világosságot, az életet, az igazságot, a rendet, a szeretet körforgását, a
tudatosodást és az Egyhez való visszatérést? Beavató Mesterünk a második
választást javasolja, a teljes élet megélését (nem a túlélést), amikor
életünknek nem marad olyan érintetlen területe, amelyről ne szereztünk volna
tapasztalatot, ugyanis „benne az élet volt és az élet volt az ember
világossága” vagy „Én vagyok a
világ világossága”. Az Én, mindig a cselekvő egyetemességet, a
tudatosságot, az éberséget adó fényességet jelenti, ami az Egy, a bennünk levő
egyetemes én.
2. hogyan fejezem ki magamat pl. gondolatban-, szóban
és cselekedetben? Melyik kifejeződési lehetőségemnek adok elsőbbséget, annak,
amelyik által az individuális énem, vagy annak, amelyik által az egyetemes Énem
fejezhető ki? Továbbá, rendelkezem-e mindkét énem kifejeződéséhez megfelelő
fogalmakkal? Melyik énemet tudom kisebb és melyiket nagyobb mértékben kifejezni?
Az örök léttérnek vagy az elmúló életidőnek adok nagyobb hangsúlyt? Amint olvassuk
„Én legyőztem a világot” vagyis csak az egyetemes Én tudja a szemmel
látható és kézzel fogható, az elme-test és az individuális én által felfogott
világot legyőzni, mert elsősorban a világ az Énben van, és csak másodsorban van
az Én a világban. A teremtéskor is az egyetemes Én volt teremtve és nem az
ember.
3. hogyan viselkedem pl. engedve tudatlanságomnak
és elmém valamint individuális énem, a külső befolyások, manipulációk hatására
hozok döntéseket? Miért a múlt történéseinek (emlékeim) börtönében és a jövő
aggodalmaiban, félelmeiben élem napjaimat? Miért nem rendelkezem tudatosan,
szabadon önmagammal? Nem kellene félnem és aggodalmaskodnom, mert a
tanításokban az áll, hogy „ne féljetek, ne legyetek bátortalanok”. Az
Egy nem a félelem lelkét adta nekünk, hanem az erőét (energia), a szeretetét
(éberség) és a józanságét (értelem), mert az egyetemes én az, ami életre kelti
a testet.
4. talán válogatok, hogy ez tetszik, és az nem
tetszik? Kritika nélkül fogadom-e el a teremtett világot és másokat is, úgy
ahogy van, tudásukkal és tudatlanságukkal együtt? Csak az egyetemesség
elfogadásával vagyunk képesek függetleníteni magunkat a kritikától. A kritika
feltételezi az erkölcsöt, a jó és a rossz létezését, de az egyetemességben
nincsen sem jó, sem rossz, mert minden egyetlen egységet alkot. Amint olvassuk „nem azért jöttem, hogy a világot elítéljem, hanem hogy
megmentsem” ugyanis „ti test
szerint ítéltek, én viszont nem ítélek meg senkit”. Csak a tudatlan,
aki elméje és individuális énje szerint él, mond ítéletet a világról és az
emberről. Különösen azért, hogy saját tudatlanságát eltakarja. Az ítélethozatal az örök életről, az egyetemességről,
a tudatosságról való lemondásunkat is jelenti, ugyanis az „élő tudás”
vagyis az élet tudása fentről származik és „aki ezt megismeri, örökké
élni fog”. A „tudás, amelyet adni fogok, megmenti a világot... az életnek”. A
vallásos válogatás, az eretnekség sem más, mint a tudatosság helyett a
tudatlanság választása. Az Egytől kapott szabad akaratunkat arra érdemes
használnunk, hogy tudatosak legyünk, és ne arra, hogy anyagi emberként, a testnek
élve tudatlanok legyünk.
5. életemnek szemlélője vagyok-e? Tudok-e egyszerre
magamra nézni belülről, ahogy én látom magamat és kívülről, ahogy mások látnak
engem? Mit mutatok másoknak, pl. belső egyetemes énemet, tudatosságomat vagy
individuális énemet és tudatlanságomat? Az a helyes, ha egyetemes énemet
mutatom kifele, befele pedig lefaragom a bennem levő individuális énem.
Önmagunk megismeréséhez gyakran nézzünk tükörbe, hogy pontosabb választ tudjuk
adni arra a kérdésre „ ki vagyok én?”. Beavató Mesterünknek a bennünk levő
egyetemes énre adott válasza, hogy „az Úr lélek” és ”foglalóként a
lelket adta nekünk”. Az Egy, mint forrás, Beavató Mesterünk, mint a
kapcsolat és a mi egyetemes énünk, mint befogadó, ugyan annak az örök, tér és
idő feletti egyetlen hullámzásnak része. Ahogy feljegyezték " legyenek
mindnyájan egyek, amint te Atyám énbennem vagy s én tebenned, úgy legyenek ők
is eggyé bennünk". Ez a hármas szakralitás.
6. képes vagyok-e felülről nézni az eseményeket, vagy
elveszek a részletekben? A helyes tapasztalatszerzéshez hátrébb tudok-e lépni,
hogy be tudjam fogadni a teljes képet, vagy csak a részletek érdekelnek?
Világszemléletem rendszerű-e, holisztikus-e vagy kitalált rendszerszerű,
ugyanis, a tanításban az áll, hogy „ti innen alulról valók vagytok, én
felülről vagyok, ti a világban vagytok, én nem ebből a világból vagyok”. A
helyes tehát, ha az eseményektől hátrébb tudunk lépni és felülről nézzük
azokat. Szintetizálunk és nem analizálunk, különben elveszünk a részletekben.
Az én nem az elme-testet jelenti, hanem az egyetlen valós egyetemes Ént.
7. képes vagyok-e tudomást, közvetlen tapasztalatot
szerezni az egyetlen transzcendens, tér és idő feletti, duális és cirkuláris
valóságról, az Egyről és gyakorolni azt, hogy az egyetlen Egy valóságában
legyek pl. meditációval, elcsendesedéssel, jóga gyakorlatokkal? Képes vagyok-e
tudatosítani, hogy az elme-test és az anyag a valóságnak csak részei, de nem a
valóság, mert a látható anyagot megelőzi a láthatatlan alak, az energia. Amikor
a térben levő forma, amit hullám (kvantum) természetű energiának is mondunk,
beteljesedik, a tér átvált az időre, és jelenik meg a fényben látható anyag. Az
anyag nélküli lét, a forma „mindenhol” jelen van, ezért mindenható, meg nem
nevezhető, meg nem fogható, szemmel nem látható tiszta rend, igazság, szépség,
szabadság, stb. Világunk az Énben van, az Én pedig az Egyben, ugyanis „Én
már nem vagyok a világban”… „Én pedig tehozzád megyek”…..”ahogy Atyám te bennem
vagy, és Én tebenned”. Azért nincsen a mennynek országa (fent), ahogy pokla
sem (lent), mert egyikben sincs fény, ami segítene a tájékozódásban, illetve az
egyetemességben nincs fent és lent. Úgy a mennyben, mint a pokolban az ötféle
érzékelésünk csődöt mond. Ahol viszont fény van, az az élet, amely néha olyan,
mint a mennyek országa, néha pedig olyan, mint a pokol, annak függvényében,
hogy milyen tudatossággal rendelkezünk.
8. értelmes látásomhoz kialakítottam-e a harmadik
szemem? Különbséget tudok-e tenni a nézés és a látás között? Amikor elkötelezzük
magunkat arra, hogy egyetemes világunkat látni és megtapasztalni szeretnénk,
arra vállalkozunk, hogy átláthatók, átvilágíthatók, fényesek leszünk, képesek
arra, hogy a fényt magunkba fogadjuk. Ez a megvilágosodás. Nézni, azt jelenti,
hogy két szemmel nézzük a fizikai világot, látni pedig azt, hogy van harmadik
szemünk, értelmünk, tudatosságunk, amivel feloldjuk az anyagot, hogy a fényt ne
tudja visszaverni. Azért láthatatlan a szellemi világ, mert nincs anyaga, ami a
fényt visszaverné.
Beavató
Mesterünkkel való találkozásunk, a szellemi világunk tanítványsága és a
tanítóság feladatának elsajátítása megtörte a régi szövetség anyagi hatalmát,
mert arra tanít, hogy önmagunk legyünk, olyanok, mint Ő, a bennünk levő
egyetemes én által alakított szellemi emberek.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése