202. Beavató Mesterünk védelmében: Én vagyok (1)
Ahogy a
szülő sem hagyja el gyermekét, úgy az Egy sem hagyja el teremtményét, az
embert. Következik, hogy az első emberpárnak, a dualitás első képviselőjének, a
teremtett világ gazdájának és megtapasztalójának, az Egy az egyetemes tudást
átadta, illetve az is, hogy mivel az idő előrehaladásával, az évezredek és
évszázadok alatt ez a tudás egyre inkább eltűnt, szükség volt annak
megújítására. Ezért az Egy elküldte nekünk Beavató Mesterünket, aki a korábbi
tudás megújítása érdekében, az egyetemes tudatossághoz való visszatérésünkre
hívja fel figyelmünket, például a következők által:
1. "Én és az Atya Egy vagyunk" . Az Egy tudatossága, egyetemessége,
kvantuma, mindenhatósága (hat irányba történő hatása), végtelensége,
alaknélkülisége stb. Beavató Mesterünkben öltött testet, aki a végtelen térből
került a véges időbe és vált kézzel foghatóvá, szemmel láthatóvá, amit a
vallásos nyelv „az Ige testé lőn, és mi köztünk lakozék” fogalomként ismer.
Beavató Mesterük a kapcsolat, az átjárási folyosó, a híd, aki megnyitotta az
eget az Egy (a fent) és az ember (a lent) között, akinek feladata, hogy az
Egytől, a forrástól, az egyetemes Énné válás tanítását mindazokkal közölje,
akik a tanítást befogadják és vissza akarnak térni az Egybe. Vagyis, akik
vállalják a tanítványságot, - amikor és ahol kialakul a mester és a tanítvány,
vagyis az Egy és az ember közötti kapcsolat- , továbbá a tanítói feladatot is.
Amint feljegyezték a) „az igéket, melyeket nekem adtál, átadtam nekik” b) „Én
és az Atya Egy vagyunk” c) „befejeztem a művet, melyet rám bíztál, hogy
elvégezzem”. Vagyis, az Én az Egy, az igék a tanítások, a megbízatás pedig
ugyancsak a tanítás volt, ahogy ma is az. Kétezer év óta ennek a tudatosodásnak
és forradalmi tudás megújításnak vagyunk a tanúi. Ma sem értjük pontosan
Beavató Mesterünk egyetemes, a fent és a lent egységének tanításait, ahogy azt sem,
hogy mi ennek az egyetemességnek részei vagyunk "mondtam: istenek vagytok".
Ennek ellenére, hogy bennünk nem az egyetemes Én lakozik, az leginkább annak
köszönhető, hogy őseink tudatlanságukban, de lehet, hogy szándékosságukban az
ember fölötti hatalmaskodás érdekében a tanításokból csak egy mutáns verziót,
egy manipulált tudást hagytak ránk, pl. már a niceai zsinattól kezdődően. Megjegyzés:
a hatalmi tanító hivatalból hiányzik a tanítványság, így a tanító is.
2. „Tegyetek tanítvánnyá minden népet”. Beavató Mesterünk életpéldájának és tanításainak
nem volt és ma sincs más célja, mint tanítványokká, az egyetemesség tudásával
rendelkezővé tegye mindazokat, akik képesek vállalni, a tanítványság nem könnyű
feladatát. Ugyanis, azt lehet tanítványnak nevezni, aki azt is vállalja, hogy
később mesterré lesz, hogy ő is továbbadhassa Beavató Mesterünk, az Egy
tolmácsának, közvetítőjének, kapcsolattartójának üzenetét az egyetemességről, a
fent és a lent, a kint és a bent, a hideg és a meleg, a cirkularitás, stb. az
állandó változásból következő belső, szellemi tudatosodásról, a dualitásokról
és a komplementaritásokról, a hálózatosodásról szóló tudást. Amennyiben vállaljuk
a tanítványság feladatait, akkor az egyetemes tanítás hiteles másolatai,
megkettőződései vagyunk, akik a tudatosodást „keltjük életre”, a születésünkkel
kapott egyetemes Ént, a bennünk levő kis istent. Minimálisan tehát kettős
másolatok, replikonok vagyunk, mivel egyrészt a genetikai örökségünk által
rendelkezünk szüleink és felmenőink testi tulajdonságaival, ugyanakkor Beavató
Mesterünk tanítása által, szellemi másolatok is vagyunk. Amikor mi is mesterré
válunk és képesek vagyunk az egyetemes tudást másoknak átadni, akkor történik
meg a másolatok másolatának, a kapcsolati hálózatoknak a létrejötte. A menedzser
szakmában ezt idegen szóval a train the trainer fogalomként ismerik. Beavató
Mesterünk kétezer éve egy ilyen „tréning” láncolatot indított el. Sajnos, ez a
tudásátadás pár száz év után megrekedt, kb. a már említett niceai zsinattal,
amikor a tudatlan és hataloméhes ember az egyetemes tanítást vallássá alakította,
amely által felszámolta a tanítások sokszínűségét és egycsatornás
dogmarendszert alakított ki az elkövetkező évszázadok tudatlan vallásos
emberének.
A
szabad szellemi tudás képes az embert egyetemessé tenni, a dogmatikus
rabszolgaság (mások által kitalált elvek) pedig képesek az embert
individuálissá lefokozni. A szellemi tudásátadás teremtés, a dogmatikus
szabályrendszer, mivel az Egytől kapott szabad akaratot és az önrendelkezést
felszámolja, eltünteti a teremtést. Beavató Mesterünk a replikátor tanító, a
kvantum Krisztus, aki a tanítás hullámhosszaira, kifejeződéseire hangolja rá a
mi befogadó hullámhosszainkat, a partikuláris hullámokat az egyetemesség
hullámaira, de csak akkor, ha vállaljuk a tanítványságot. A tanítvánnyá válás
nem egyszerű feladat, mert amint Beavató Mesterünk esetében is látjuk, csak a
megfelelő életkor, érettség és tudatosság birtokában van rá lehetőség. A tanítóvá
válási beavatásában, például minimálisan négy lépést tudunk megkülönböztetni.
Az első a már említett hosszú felkészülés (kb. 30 év), a második a tanúságtétel
a megszerzett tudásról (a vallás ezt a pusztában való megkísértésként ismeri),
a harmadik a megtisztulás, pl. a szakrális víz általi lemosás/megszabadulás
mindazon földi dolgoktól, amire a szellemi tanítónak nincs szüksége (a
vallásban ez a Jordánban való megkeresztelkedés). A negyedik a felhatalmazás a
tanításra (a vallásban az Atya szózata pl. „ez az Én szeretett Fiam, akiben
kedvem telik, őt hallgassátok”, továbbá a tanítói felhatalmazás megpecsételése,
hitelesítése, ami a szakrális lélek megjelenése (a vallásban a galamb által
megjelenő szent lélek). Ha Beavató Mesterünknek ilyen hosszú felkészülési
folyamatra volt szüksége, ahhoz, hogy az egyetemesség tudását átadja, akkor az
idő korlátai között, véges életünkben, mi miért nem sietünk egy kicsit a
tanítványsággal és a tanítósággal, illetve ami ennél rosszabb, még hozzá sem
fogunk?
Beavató
Mesterünk tehát az Egy örököse, a Fiú, aki felhatalmazást kapott, hogy az
embert az egyetemességre tanítsa, hogy tanítványokat szerezzen, akik a tudást
továbbadják, hogy létrejöjjön az új kapcsolat az Egy és az ember között,
valamint kialakuljon a tanítók és a tanítványok hálózatosodása. Sajnos, amint
láttuk az elmúlt évezredekben a kísérlet elbukott, mert a tudatlan embernek
inkább kellett a kényelem, mások pénze és vagyona, a hatalmaskodás a másik
ember fölött, mint a nehezebb tanítvánnyá válás és a tanítók kinevelése.
Helyette a tudatlanok kitalálták az azóta is virágzó szenvedés és keresztre
feszítés alapú ideológiai/vallásos rabszolgaságot. Beavató Mesterünk nem
tanított hatalmaskodásra. Amint üzente „aki nem szeret, nem tartja meg
tanításomat”. Nem véletlen tehát, hogy a harmadik században élő Jusztinos,
akinek az egyházi liturgia rendjét is tulajdonítják, kijelentette, hogy Beavató
Mesterünk "nem a szenvedő, hanem a tanító".
3. „Én meg majd
kérem az Atyát, és más vigasztalót ad nektek: az Igazság Lelkét, aki örökké
veletek marad.”
Nem vagyunk magunkra hagyva, ugyanis Beavató Mesterünk, mint az Egy által
felhatalmazott kapcsolattartó tanító, elhozta a szakrális lelket, ez által
immár Ő lett az időben teremtő, aki az embert hatalmazza fel, hogy tanítvány
majd tanító legyen, ami által Beavató Mesterünk és az Egy közötti kapcsolat és
a tanítói felhatalmazás már az emberre száll át. Immár az embernek, a
tanítványnak kell újabb és újabb kapcsolatokat kiépítenie, kell a
hálózatosodást működtetnie, majd tanítóvá válnia. Így érthető, hogy az Egy,
Beavató Mesterünk és a mi egyetemes énünk egy egyetemes tudatossági egységet,
szakrális hármasságot alkot. Az örömhír üzenetének lényege, a tanítás általi
tudásátadásról és tudásszerzésről, a tudatosodásról, a tanítványságról és a
tanítóságról szól. Ennek ellenére a vallásos dogmák a történetiséget, a bűnök
megváltását, a szenvedést mutatják be, mi több Beavató Mesterünknek családfát
is készítettek. A vallás talán a tanító evangéliumokat azért nevezi örömhírnek,
és folyamatosan hangoztatja a bűnt és a szenvedést, mert azt szeretné
bemutatni, hogy ha itt a földön szenvedünk, akkor a „fenti” országban
dicséretben részesülünk. A vallás szerint nekünk nincs semmi dolgunk, nincsenek
feladataink, csak szenvedjünk egy szebb jövő érdekében. Megjegyzés: a
kommunizmus is szebbe jövőt ígért, mégsem valósult meg. A szenvedésre
nevelés, a félelemre nevelést jelenti, ahol az ember nem egész, nem teljes, nem
egyetemes, hanem csak fél és individuális élő halott. Ez természetesen
ellentmond mindannak, ami Beavató Mesterünk tanításainak töredékeiben ránk
maradt. A csoda az, hogy a hatalom nem tüntetett el minden nyomot.
4. „Ha hisztek és nem kételkedtek, akkor ti is megtehetitek azt, amit én tettem”, ami azt jelenti, hogy öntudatunkban, egyetemes tudatosságunkban, mi is tanító mesterek lehetünk, olyan mint Ő, aki az Eggyel azonos és nincs szükségünk mások hatalmaskodására, de említhető a "mondtam: istenek vagytok" idetartozó üzenet is. Mindezekről keveset, vagy egyáltalán nem lehet hallani, mert a hatalmi vallás az eltömegesedésről és a tömegnek szól, nem a tanítványságról és tanítóságról. Ahhoz, hogy megtehessük mindazt, amit Ő tett, azt is szükséges tisztázni, hogy Beavató Mesterünk, mint a bennünk levő egyetemes dualitás képviselője, egyrészt ember pl. Jézus, mert neve van és tanítvány, másrészt név nélküli Krisztus, mint tanító, aki olyan, mint az Atya „Én és az Atya egy vagyunk”. Az ember Jézus szerepe megmutatni, hogyan kell tanítvánnyá válni, a szellemi ember, Krisztus szerepe pedig példát mutatni a beteljesedéshez szükséges áldozathozatalról, az állandóan kiáramló szeretet körforgásába, a kvantumba való bekapcsolódásról, a kiszabott feladatok elvégzéséről, hogy végül ki lehessen jelenteni: „elvégeztetett”. Krisztust akarták megkövezni, és őt ítélték el. Valójában a tudatosságra való tanítást ítélték el, azt amelyet az Egy adott az embernek, hogy visszatérési feladatát teljesítse. Érthető, hogy az idő feletti szellemi tanító, az egyetemes Én tért vissza az Atyához, és forradalmi tanítása által van ma is közöttük, mert az idő feletti tanítás, ahogy a Tanító sem nem vész el. Nincs tehát „ecce homo”, hanem „ecce uno” van. Az „ecce homo” az időben levő ember, az „ecce uno” pedig az idő fölötti Tanító. Amikor az idő korlátait mi is le tudjuk győzni, amint Beavató Mesterünk is tette, akkor jutunk el az Egy hullámait továbbító kvantum Krisztushoz, az életből, az időből, a létbe, az örök időbe. Aki erre nem képes, azt az idő maga alá gyűri, és így észre sem veszi, hogy az idő fölött van valami, ahová el kellene jutni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése