168. Tananyag: a megoldás (2)
2. A megoldás: a rendetlenség (krízis) felszámolásának lehetőségei (egyéni
és közösségi szint)
2.1 A tudat, tudatosság és tudás kapcsolata
Kérdés: miért
tanítják azt, hogy az ember faj,
rassz, amikor ő szakralitás, az Atya képe és hasonlatosságaként halhatatlan? A
teremtés koronája azt jelenti, hogy az ember egyetemes lény, akire az Atya a
világot rábízta. Hogy erről a bizalomról és megbízásról mennyire szerzünk
tudomást az tudatosságunktól, éberségünktől vagy épp ellenkezőleg
tudatlanságunktól, alvajárásunktól függ. Az egész mindig jelen van az emberben
és az ember akkor létezik, ha egész. Az őskép, az egyetemes én mindenkiben
azonos, ebben nincs közöttünk különbség. A megtalálás, a keresés útjában
viszont különbözünk. A tudomásul vétel
feltételezi a tudást, a tudás a tudatosságot, a tudatosság pedig a tudatot. A
tudat mindig az öntudatot jelenti, vagyis az önmagamról, egyetemességünkről
szerzett tudást. A tudatlanság is
csak azért van, hogy általa megismerjük a tudatosságot, a tökéletességet,
akárcsak a kegyelem, ami által megismerhetjük, hogy milyen az, amikor nincs
kegyelem.
2.2 Gondolkodjunk analógiákban, szintézisben és nem ellentétekben, analízisben
Kérdés: miért
felejtettük el a szintézisben, az analógiákban való gondolkodást? Miért érdeke a hatalomnak és
az őt képviselő apparátusnak, hogy hasonlóságokban, különbözőségekben és
ellentétekben gondolkodjunk? Miért lett fontosabb az alkotó elemek egymással
szembe való állítása, mint a párok egymást kiegészítő szerepének bemutatása, a
minél nagyobb felbontás, a még több részlet, a minél több kép? A tudomány is
inkább analizál, ami által szétszedi a transzcendens egységet, benne az embert
is, aki magára marad, amelynek az eredménye az elidegenedés és félelem. A
szintézisben gondolkodó tudja, hogy nem érdemes az egységes egészet szétszedni,
mert az egész nem részekből áll, hanem a részekben van az egész. Az analógia a
duális kapcsolatok, a megfelelések meglátása pl. a mozgás célja a
mozdulatlanság, az emberi élet célja a visszatérés. A párok közötti
összefüggéseket az egymásra utaltság, a kapcsolatok és a körkörösség adja meg.
2.3 Ami nem kell: egyenlőség és materializmus
Kérdés:
lehetséges, hogy az egyenlőség, a
mennyiség és a materializmus is olyan, mint a rákos sejt, amelyik önmagát
emészti föl, pusztítja el? Korábban a tudomány az emberi világot akarta
megismerni, ma csak az ember nélküli világot, korábban a harmóniára,
egyetemességre, a világ megértésére, az analógiákban való gondolkodásra
törekedtünk, ma pedig csak az analízisre, a hasonlóságok és különbözőségek (ellentétek)
feltárására. Korábban a Föld volt a világ közepe, a többi bolygó létezésének
célja pedig az volt, hogy az életet fenntartsa és az embernek a Földön otthona
legyen. Korábban az ember az Atya képe és hasonmása volt, ma a fejlődéselmélet
szerint, az ember a majom hasonmása. Materialista és egyenlőségi hatalmi érdek
a kapitalista, a kommunista, de a demokratikus rendszer is, amely valójában
démonkrácia, vagyis egy beteg demokrácia. Ha nincs materializmus, akkor nincs
egyenlőség, és ha nincs egyenlőség, akkor nincs materializmus. Ez a kivetített,
manipulált káprázat vagy álomkép, amit a mindenkori hatalmaskodó ember talált
ki a másik ember leigázására, amolyan csinált betegség, amiből viszont ki lehet
gyógyulni.
2.4 Mi van a demokrácia után?
Kérdés: vajon a
demokrácia az emberiség legjobb és legutolsó társadalmi berendezkedése? Ha már
a régi görögök is ismerték, miért buktatták meg az athéni demokráciát? Ha
voltak hierarchikusan jól szervezett és működő társadalmak, ma miért nincsenek? Miért engedtük, hogy a
demokratikus és manipulált vak vezet világtalant, liberális és mennyiségi
világunkban, annyira impotenssé váltunk, hogy engedtük magunkat megvezetni?
Hogyan engedtük meg a láthatatlan globális kéznek, hogy olyan hatalmi
eszközöket alkalmazzon fölöttünk, mint a pénz, a profit, a médiumok és az őket
visszaigazoló tudomány? A fűnyíró elven működő demokrácia blöff, mert épp
azokat tünteti el, akik szellemi vezetők lehetnének. A demokráciában
(látszólagos diktatúra) egyenlőség és materializmus van, ami a rendetlenség, a
rendezetlenség forrása, mert mindenki mindenhez ért, és ilyenformán semmihez
sem. Ez az ügyintézés kora, ahol mindenki ügyet intéz és nem a szakmáját
műveli. A szakértelmet pedig a megszerzett diplomák száma szerint ítélik meg.
Hogy az emberben milyen a lélek, esetleg a szellem, arról nem állítanak ki
diplomát. Régen az embereket tudásuk
szerint különböztették meg, később a születésük szerint, még később a vagyoni
helyzetük szerint, ma a gombnyomogatós démonkráciában csak látszatra.
2.5 A világ leképezésére alkalmas magyar nyelvünk
Kérdés: miért
megosztott a magyar társadalom magyarokra és magyarul beszélőkre? Hogyan
lehetséges az árkok betömése? A magyar nyelv elképzel, képet alkot magának, vagyis a világot leképezi
a maga számára, levetíti, ez által pedig képes világunk állapotát visszaadni. A
magyar nyelv még inkább képes a világról fogalmat alkotni. Például, az emberi
mozgás állapotának leképezésében nem mindegy, hogy valaki fut, siet, szalad,
rohan, bandukol, sétál, lábát kapkodja, vagy csak andalog. A hagyomány, az
örökség részeként a nyelv alakítja az embert, és kisebb mértékben az ember a
nyelvet. Amikor az ember alakítja a nyelvet, akkor általában elrontja. Nyelvünk
szépségét többek között a tárgyas ragozás, a gyakorító, kezdő és műveltető igék, az igekötők és a hím
és nőnem megkülönböztetésének hiánya adja. Nyelvünkről G. B. Shaw drámaíró
jegyezte meg: „ miután évekig tanulmányoztam a magyar nyelvet meggyőződésemmé
vált, hogy ha a magyar lett volna az anyanyelvem, az életművem sokkal
értékesebb lett volna”
2.6 Nemzeti örökségünk megőrzése
Kérdés: miért nem
egyenlők a nemzetek, mi a különbség a nemzett, több évszázados hagyományokkal
rendelkező nemzetek és az ”összetákolt” nemzetlen nemzetek között? Lehet-e a
nemzett nemzetből nemzetlen? Vajon miért érdeke a hatalomnak és az alakuló, illetve a már létező
világkormányoknak, mint az EU -nak is, hogy nemzett nemzet, haza, ne legyen,
csak hazátlan, globális, nemzetlen nemzet, csak olyan európai polgár, aki
bármelyik országban jól érzi magát és bármikor helyettesíthető? Nem véletlen az
európai országok föderalizálási kísérlete, ahol csak hontalan turisták,
nemzetközi materialista rabszolgák léteznének, akik nem szereznek arról
tudomást, hogy az Atya rájuk is bízott elvégzendő feladatot, egy darab földet,
egy másik embert, családot, egy nemzetet, egy hazát, akivel szemben
felelősségük van. Mert az ember nemcsak a szülőé, hanem a szülőföldé is, azé a
nemzeté, hazáé, ahová tartozik.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése