135. Csenge Áginak a hitről és a bátorságról

 A hitről

Édes Lányom! Szeretném, ha megértenéd, hogy világunk duális, egyben lelki és anyagi. Minél hamarabb fogod fel a világ duális működését, a fent és a lent egyetemességét, annál hamarabb leszel képes a tudatos életmódra. Emlékezzél vissza, amit Beavató Mesterünk mondott a tudásról: “kinek füle van, hallja meg”. Hinned kell abban, hogy megérted a tökéletességre szóló tanítását, mert az Egy a lehetőséget, mint mindenki másnak, Neked is megadta. Ebben higgy. Ne legyenek félelmeid és gyötrelmeid, és ha félelmekkel, gyötrelmekkel is találkozol, akkor tudd, hogy azok kihívások, vagyis megoldásra váró feladatok. A tökéletes embernek nincsenek tévhitei, ferde elképzelései, mert tudja, hogy az Egy az egyetlen valóság, és érti azt a rezgést, pulzálást, amely az Egytől állandóan sugárzik feléje. Ez a pulzáló szeretet. Az Egy szeret Téged. 

Az ember hármas összetevő: legmagasabb szinten a szellem, alacsonyabb szinten a lélek, és alól a test, ami azt is jelenti, hogy megnyilvánulásainkban először a szellemi (egyetemes én), majd a lelki (individuális én) és végül a test vesz részt. Egy más megfogalmazásban úgy lehetne mondani, hogy mindig gondolatban, szóban és cselekedetben nyilvánulunk meg. A cselekedet, a gondolat kivetülése az anyagi világban. Emlékezzél Beavató Mesterünk mustármag példájára: milyen kicsi és mégis mekkora növényt tud nevelni és sok termést hozni. A gondolatnak, a mustármagnak tehát környezetalakító hatása van. Minél inkább akarsz valamit gondolatban elérni, annál közelebb állsz annak megvalósításához. A magasabb szintű szellemi világban, már nem elegendő a gondolat, mert a gondolatot megelőzi a duális valóság leképezésére alkalmas lélek és annak állapota pl. alázatossága vagy gőgössége, szeretete vagy szeretetlensége, nyitottsága vagy zártsága, tudatossága vagy tudatlansága stb. Hogy milyen lelked állapota, azt lelked akarata dönti el, vagyis, hogy össze akarod-e kötni a fenti és a lenti világot, vagy csak az egyiket mutatod meg, a lentit, a hitetlen állapotot.

A vallás vagy re-ligio (újrakötés), azt kellene jelentse, hogy lelked a hitetlen lenti állapotból, a fenti hívő állapotba tud jutni, vagyis újra feltudod venni a kapcsolat az Eggyel. Ezt az új kapcsolatot, találkozást nevezi a nyugati vallás üdvözülésnek, a buddhisták nirvánának, a zent vallók szatorinak vagy a hinduk mokshanak. Tudd, hogy vallása mindenkinek lehet, még ha az anyagi is, de hite csak a konverzióra, a váltásra képes szellemi embernek. Hogy ki mit vall meg, az anyag vagy a szellem elsőbbségét, az nagyrészt annak tulajdonítható, hogy gyermek és fiatal korunkban lelkünknek pozitív vagy negatív élményekben volt része, attól, hogy mit kaptunk szüleidtől, illetve attól a társadalomtól, amelyben felnőttünk. Ezek az élmények, tapasztalatok ivódnak be a tudatunkba és vezérlik helyesen vagy tévesen életünket. Ahhoz, hogy tudatosan és a jelenben élj arra is szükséged van, hogy a tudatodban levő észleléseket és tapasztalatokat, meggyőződéseket képes legyél időről-időre felülírni. Ha ezt teszed, úgy viselkedsz, mint aki a bálba indulva oda illő ruhát vesz fel. Észleléseidet és tapasztalataidat mindig az szerint bíráld, hogy a gondolatban, szóban és tettben való viselkedésed, az alacsonyabb szintű (különösen testi vágyaidhoz kötött) individuális éned, vagy a magasabb szintű, az Egynek tetsző (szellemi vágyaidhoz kötött) egyetemes éned határozza meg. Azt is tudnod kell, hogy a két éned nem egyenlő mértékben befolyásolják viselkedésed. Fiatal korunkban általában az individuális én, és csak a második, immár szellemi újjászületésünk után lehet az egyetemes én irányításáról beszélni. Neked arra kell törekedned, hogy benned az egység megmaradjon, és mindig a felsőbbrendű egyetemes éned uralja az alsóbbrendű individuális éned. Nem könnyű feladat, különösen a folyamatos csábításra késztető modern mobiltelefon és internet világában, amibe beleszülettetek. Az individuális éned a benned levő hatalomvágy, önzés, félelem, irigység, tudatlanság, amelyek csak azért szükségesek, hogy amikor letérsz a helyes aranyközépútról észrevedd őket. Beavató Mesterünk arra tanított, hogy higgyünk magunkban, az egyetemes énünkben, a bennünk levő kis istenben, amint üzente „aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket viszi végbe, amelyeket én végbevittem, sőt még nagyobbakat is"

A bátorságról 

Az evilági vágyak kielégítése, vagy ki nem elégítettsége kéz a kézben jár a félelemmel. A félelmek, ragaszkodások, olyan fékek, amelyek gátolnak a szeretet és boldogságod megtalálásában. A félelem ellenszere a bátorság. Boldogságod attól függ, hogy mikor és hogyan tudod legyőzni félelmeidet, aggodalmaidat, haszontalan földi vágyaidat, a társadalmi normák/szabályok, családod által beállított követelmények okozta illúziókat. Tedd fel magadnak a kérdést: amikor kisgyerek voltál, akkor bátrabb voltál-e, esetleg jobban féltél-e, mint most, majdnem felnőttként? A válasz minden esetben a második lesz. Ezt tudatosítanod kell magadban. Életed fogd fel úgy, mintha egy szimfóniát hallgatnál, ahol a zenekarban többféle hangszer is megszólal, különböző ütemek vannak, ahol a darabnak van egy bevezető- egy tárgyaló és egy befejező része, és ami nagyon fontos, van egy mester is, aki tudja, hogyan kell a zenekart tökéletesen megszólaltatni. Ő a karmester, a bátor ember, aki a zenekart irányítja. Amit tőled is elvár, hogy bátran merd meghallani a különböző hangszereket, nemcsak a dobokat, a trombitákat, a  fuvolákat, hanem a hegedűket, a brácsákat és a többi hangszereket is. Ha mindezeket érzékeled, akkor érzékeny szívvel rendelkezel, ami nyitott a dolgok, a tények, az emberek befogadására. Így képes leszel meglátni az elrejtett dolgokat, nem csak nézni, bámulni, hanem meglátni a dolgok és az emberek lényegét. Nem fogsz félni a változástól, hanem igyekvő, bátor leszel a tettekre. Te legyél a változás. 

Amikor félsz akadályozod a szemed a látástól és füled a hallástól. Próbáld megérteni a vágyaidat, kötödéseidet, vonzalmaidat, függőségeidet, tökéletlenségeidet, mert ilyen lelki állapot mindenkiben van. Próbálj megszabadulni tőlük. A holdat lásd meg és ne az ujjat, amely a holdra mutat. Amikor bátortalan vagy, letértél a tökéletesség fele vezető útról, és nincs füled a tanításra és szemed a látásra. Légy tehát bátor a változáshoz. Félelemmel nincs változás, csak megszokás, nincsen hit és nincs szeretet. Ha legyőzöd félelmeid, meglátod a változás magától megjelenik. Nem a világ fog megváltozni, hanem Te magad, ahogy a világra tekintesz, a gondolataid, cselekedeteid és végül az életed változása által. Legyél készen meglátni az újat, és arra is, hogy ezen az úton nem sok társat találsz magadnak, mert az emberek a megszokottat keresik, és félnek a változástól, az újtól és a jótól. Nem szeretnek jó és új dolgokat hallani, inkább szenvednek. Az új és a jó elfogadásában legyél kritikus, elemezd, vizsgáld meg, és ha nem érted, akkor kérdezz és gondolkodj.

Vigyázz arra, hogy félelmeidet ne vetítsd ki másokra és mielőtt cselekednél tisztán, érzelemmentesen lásd a dolgokat. Az érzelmek elhomályosítják a látásod. Tedd fel a kérdést magadnak, hogy szenvedsz-e, nehéz-e az életed, vagy élvezed-e az élet minden egyes pillanatát? Ha a válaszod az, hogy szenvedsz, akkor tudd, hogy nem az élet kemény veled, hanem Te veszed keményen az életet, mert nem a valóság, hanem a társadalomban elfogadott szabályok, világszemléletek és saját képzeteid szerint cselekszel. Tegyél különbséget a valóság, a tények és azon módok között, ahogyan a tényekre reagálsz. Ismerd fel, hogy ha zavart érzel, az nem az eseményekből, nem a hibáidból vagy mások hibáiból származnak, hanem abból, ahogyan reagálsz ezekre az eseményekre vagy hibákra. Ezért van az, hogy ugyanannak az eseménynek következményeit az emberek másképp érzékelik. Van, akinek ugyanaz a dolog problémát jelent, és van, akinek nem. A valóságot nem lehet megváltoztatni, de ahogyan reagálunk rá azt igen. Próbáld meg elfogadni a valóságot, legyél itt és most, és ne a képzeleteidben, a félelmeidben levő képekben. Kérdezd meg magad, hogy valóban olyanok az emberek, amilyenek vagy olyanok, amilyennek Te látod? Mentesítsd magad az érzelmektől, mert a valóság nem érzelmi kötödésen, hanem tényeken alapul. 

Egy kínai mondás szerint: ha a szem nincs eltakarva, az eredmény a látás, ha a fül nincs eltakarva, az eredmény a hallás, ha a lélek nincs eltakarva, az eredmény a bölcsesség és a boldogság. Imádkozzál és kérd az Atyát, hogy elvégezhesd ma is mindazokat a feladatokat, amelyeket Ő rád bíz. De csak olyant kérj, amit Nélküle nem tudsz megtenni. Ez azt jelenti, hogy tudatosan cselekszel és nem félsz. Emlékszel, korábban meséltem Neked egy történetet, amikor egy embernek kigyúlt a háza, és hogy életét mentse a tetőre rohant. Ott gubbasztott a tetőn, amikor barátai összejöttek alatta az utcán, kifeszítve számára egy takarót, és biztatták: Ugorj, ugorj! Dehogy ugrom, mondta az ember, ismerlek benneteket. Amikor ugrom, elhúzzátok a takarót, csakhogy bolondot csináljatok belőlem. Ne légy buta. Ez nem vicc, ez komoly. Ugorj már! Nem, mondta az ember. Nem bízom bennetek. Tegyétek le a takarót a földre, majd akkor ugrom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések