124. A kapcsolat
A hangfelvétel elérhető a https://youtu.be/zm_kV-dvYGk csatornán.
Az egyetlen Egy létezése szükségszerű, ahogy a fenti, szellemi világot is érthetővé kellett tenni a halandó ember számára. Ezt a szükségszerű kapcsolatot hozta létre Beavató Mesterünk, aki a dualitások egyetemességének tudását, a fent és a lent összetartozását közvetítette az Egy és az ember között. Az egyetemesség tudása, nem volt más, mint az örökségbe kapott kereszténységről szóló, az emberrel egyidős tudás megújítása. Kb. kétezer évvel ezelőtt ideje volt az eltévelyedett embert, újra visszavinni a kereszténységbe, és megmutatni neki a második, immár a szellemi újjászületést, a visszatérés útvonalát, mert elfelejtette, ahogy ma is elfelejti azt. Tanítás által kellett újra átadni azt az egyetemes tudást, amely által felfedhette egyetemes énjét és visszatérhetett az Egyhez. Vallásos nyelven ezt úgy fogalmazták meg a régi szövetség mintája szerint, hogy az embert meg kellett váltani a bűntől, mai fogalmaink szerint a tudatlanságtól, az eltévelyedéstől. A különböző vallásokban fent maradt tanítások és életpéldákat tartalmazó kanonizált és nem kanonizált evangéliumok nyomokban tartalmazzák ennek a tudatosodásnak, az Egyhez való visszatérésnek lehetőségeit, mivel az eredetiből az évszázadok alatt sok elveszett, vagy tévesen értelmezték és fordították le a különböző nyelvekre. A gond és a baj az, hogy Beavató Mesterünk ittlétét történelmi eseményként kezelik, mintha ma nem lenne közöttünk. Beavató Mesterünk a kapcsolat, a szükségszerűség, a közvetítő az Egy és az ember között, és nem szabad elfelednünk, hogy nemcsak a kereszténységbe akarta visszavinni az embert, ez által működtetni a kapcsolati hálózatot, hanem egyben új hálózatot is létrehozott, vagyis az utána jövő nemzedékeket is „bekapcsolta” az új hálózatba. Ahogy, mondani szokták megnyitotta az ég és a föld közötti folyosót, ami az óta is nyitva áll minden egyetemes tudással rendelkező számára.
A XXI.
század embere is részese tehát ennek a szükségszerű hálózatnak, kapcsolatnak,
nekünk is nyitva van az átjárási folyosó. De rendelkezünk-e azzal a
tudatossággal és örömmel, hogy mi is részesei lehetünk ennek a hálózatnak?
Van-e pozitív, egyetemes akaratunk, hogy örüljünk ennek a kapcsolati
lehetőségnek, és mit teszünk, hogy részesei legyünk a kereszténység hálózatának,
az Egy háza népének? Gondoljunk bele, hogy a beavató tudás megszerzése által,
időben visszautazhatunk a több ezer évvel ezelőtt létező tudásba. Beavató
Mesterünk időfeletti tanításai ma is épp olyan aktuálisak, mint kétezer évvel
ezelőtt, mert a visszatérésben nem az a fontos, hogy mikor döntjük el, hanem
az, hogy eldöntjük. Természetesen nem mindegy, hogy a visszatérést, a kapcsolat
kialakítását 20-40-50 vagy 60 évesen döntjük el. Az egyetemesség hálózatában,
kapcsolatában való részvételünk egy folyamat, állandó oda és visszaáramlás,
flow, hullámzás, körkörösség, amelybe bekapcsolódva részt veszünk a valóság
folyamatos újrateremtésében. Ne feledjük el, hogy Beavató Mesterünk által az
Egy minket is meghívott a valóság folyamatos újrateremtésére, a kapcsolatok
működtetésére. A hullámzás, a flow, a szükségszerű integrálódás és
differenciálódás, az összehúzódás és kitágulás egy folyamat, amelyre például a
kabbala a cim és cum fogalmat alkalmazza. A nagy folyamatnak, természetesen
több kisebb folyamata van.
A szellemi
kapcsolati hálózatok szükségszerűsége és a vallásos Isteni gondviselés tehát
nem zárja ki egymást, mert mindkettő az egyetlen valóságról, a rendről és a
dualitásról szól. Az Isteni gondviselés és az emberi részvétel között annyi a
különbség, hogy a fogalmi Isten „tudja” hogyan kell a valóságot létrehozni és
működtetni, újra és újra rendet tenni. Ezért is küldte el közvetítőjét,
kapcsolattartóját Beavató Mesterünket, hogy általa a rend újra helyre álljon.
Ezzel szemben az ember nem minden esetben tud rendet tenni, különösen azért,
mert tévesen egybemossa a rendet, a tökéletességet (amely az egyetemes én által
hozható létre) a rendszerrel, a tökéletlenséggel (amely az individuális én
által hozható létre), mi több szinonimaként használja őket. Elődeinknek a rend
és a rendszer gyakran a sorsot jelentette. Ha valami jól sikerült, rendben
volt, akkor kegyes volt a sors az emberhez, ha pedig valami rosszul,(rendszer)
akkor a sors kegyetlen volt az emberhez. Mindkettőt elfogadták és alávetették
magukat a sorsnak és nem rázták öklüket az Ég fele. Ma a sorsra vagy a sorstalanságra
leginkább negatív előjellel gondolunk, mivel nem tudunk attól az előítélettől
szabadulni, hogy életünket nem mi alakítjuk. Mivel felkészületlenek, éretlenek
vagyunk, nem tudjuk elfogadni, mint Jób, hogy életünket ajándékba, kegyelembe
kaptuk „ az Úr adta” és ha vége lesz, akkor „az Úr vette el, áldott legyen az
Úr neve”.
Az Egy
kegyelméből vagyunk az életnek nevezett tesztpályán, hogy tanúságot tegyünk
érdemességünkről a visszatérésben. Az állandóan kiáramló kegyelem
vigasztalásként, megnyugvásként szolgálhat akkor, amikor individuális énünk
felsőbbsége (pl. kényelmünk, önzésünk, tudatlanságunk) miatt nyugtalanok,
zavarodottak vagyunk. Ebben az állapotunkban, annak a kérdésnek a feltevése
segíthet talán, hogy: mit tenne Beavató Mesterünk az én helyemben? Amit
reménynek nevezünk nem más, mint önmagunkban való bizalom, hogy egyetemes
énünkre hallgatva, a következő alkalomkor megfelelő döntést tudunk hozni. A
remény, egy új potencia valóra váltása, vagyis egy új kapcsolódás létrehozásának
lehetősége. Ha öregjeink könnyen megadták magukat a sorsnak, akkor mi vajon
miért nem? Mert öregjeinkben több volt a tudás a gondviselésről, az
egyetemességről, bennünk pedig egyre növekvő individuális énünknek,
kényelmünknek köszönhetően egyre kevesebb. Öregjeink tudták, hogy sorsuk
kerekét ők forgatják, és ha valami ma nem sikerült, az azért volt, mert nem
voltak rá felkészülve. A megoldáshoz befele fordultak és lelkük békéjével
oldották meg a feladatot. Ezzel szemben a modern ember a kivitelezést, a
megoldást kívülre helyezi, mindig valaki mástól várja azt, esetleg más a hibás,
ha valami neki nem sikerül. Mivel nem belül keresi a megoldást, ezért lelki
békére sem lel, hanem folyamatos elégedetlenségben, mindent és mindenkit
kritizálva és hibáztatva él. Mindezek után pedig csodálkozik, ha szellemében,
lelkében és testében is beteg. A politikai színtereken, ahol a vak vezeti a
világtalant, amelyek ma már blöffszerű szappanoperákká alacsonyodtak le,
legalábbis Európában, példák az ilyen kivetített, a pszichológia nyelvén az
extrovertált viselkedésre, mintha más nem is létezne.
A
valóság kivitelezésében, a dualitások folyamatában, úgy az individuális én
területén (pl. anyagi világ), mint az univerzális én területén (szellemi világ)
minimálisan négy lépcsőfok különböztethető meg: 1. a szükségszerűség, potencia/lehetőség.
A szükségszerűségnek a priorinak léteznie kell, mint például a szimbolikus
teremtéstörténetben létező két fának és a két embernek. 2. a kölcsönhatás, a
választás lehetősége, a megkülönböztetés, ahol az ember az Egytől kapott szabad
akaratát érvényesíteni tudja. Ami megkülönböztethető, az egységet alkot. Ilyen
volt például a szimbolikus két fa a Paradicsomban. 3. a kapcsolat kialakítása,
amely az előző döntés következményeként anyagi útra és szellemi útra különül
el. A vallásos fogalom szerint többek között ezt nevezik „bűnbe esésnek”, amely
a rossz döntéshozás következtében, elköteleződést jelent az anyag mellett, ami
nem más, mint egy új út keresése. De a tisztaság megőrzése is lehetséges. 4. az
önállósodás/azonosulás vagy az anyaggal (individualitás, rabság, bezártság,
hazugság, rendetlenség) vagy az Eggyel (egyetemesség, szabadság, nyitottság,
igazság, rend).
A
valóságot alkotó kapcsolatok megértésének tárgyalásában meg kell említenünk
azokat a fogalmakat, vagy fogalmi rendszereket, amelyekkel a valóságot
közvetlenül tudjuk kifejezni, és a következtetéseket, amikor a valóságot csak
részben, közvetett úton tudjuk kifejezni. A fogalmak tulajdonságai közé
tartozik, hogy mivel a valóság mindig korábban van, mint a róla kialakított
fogalom, ezért a fogalom követi a valóságot. Annak függvényében, hogy
tudatunkban az egyediség és a megkülönböztethetőség dualitása milyen mértékben
érvényesül, fejezzük ki a valóság lehetőségeit (potenciálját), majd a
kivitelezhetőséghez szükséges hierarchikus felépítettséget. Így az azonosság
szemléletünket (analógiát), a hasonlóságok és ellentétek szemléletünket és
végül az egyetemesség szemléletünket. A dualitásról alkotott szemléletünk
függvényében a valóságról, a világról alkotott fogalmaink is duálisak, így
konkrétak és elvontak, érzelmiek és értelmiek, az észhez vagy a lélekhez kapcsolódnak,
partikulárisak vagy egyetemesek, igazak vagy hamisak, testiek vagy szellemiek,
tökéletesek vagy tökéletlenek, általánosak vagy részlegesek, azonosak vagy
hasonlók, ellentétesek vagy egyenlők, dinamikusan változók vagy állandók stb. A
testhez, az észhez kötött fogalmaink általában tapasztalatiak, gyakorlatiak,
érzelmiek, és konkrétak. A szellemhez kötött fogalmaink pedig elvontak,
értelmiek és gyakran paradoxok pl. a szeretet. De a fogalmaink változását is
meg kell említenünk, amelyek általában külső, gyakran manipulatív hatások miatt
változnak. Így történhet meg, hogy a korábban igazságoknak tartott
fogalmainkat, ma már hazugságnak nyilvánítják, vagy fordítva.
Amikor
a valóság megismerésének fogalmairól, mint következtetésről (közvetett
megismerés) szólunk, akkor ez alatt leginkább az észhez, a racionális
gondolkodáshoz, illetve a lélek individuális énjéhez kapcsolódó fogalmakat
értjük. Ilyenek az érzelmi, tapasztalati, gyakorlati stb. és kevésbé a lélek
értelméhez, az egyetemes énhez kapcsolódó fogalmak, pl. a paradox állapotokat
kifejezni képes kegyelem, áldozathozatal, éberség, szabadság, rend, igazság,
szeretet stb. A következtetés nem csak gondolkodást/racionalitást jelent. Lásd
Descartes „gondolkodom, tehát vagyok” szlogenjét. Nem csak a valóság, hanem a
létezés sem jelent csak gondolkodást. Az analízisnek, a differenciálódásnak a
célja a szintézis, ahogy a mozgásnak a mozdulatlanság, a centrifugális erőnek a
centripetális erő. Ha hierarchiát szeretnék felállítani a fogalmi csoportok
között, akkor a racionális gondolkodás fogalomköre lenne az alsó réteg, a felső
pedig a lélek paradoxonját kifejező fogalomcsoport.
A
hierarchia egyben az irányultságot is megadja, mivel az értelem, a felső forma
adja meg az alsó tartalom lényegét vagy lényegtelenségét. A következtetés a
valóság anyagi (látható) fogalomrendszerében közvetlen, objektív és mennyiségi,
mert az anyag (tömeg, test) csak egy másik anyag jelenlétében tud
megnyilvánulni, az egyik látható és mérhető, a másik látható és mérhető
jelenlétében. Ezzel szemben az értelem, a szellem valósága csak közvetett,
szubjektív és minőségi úton, a paradox fogalmak alkalmazásával és a
megnevezhetetlen Egy által nyilvánul meg. Hogy melyik mellett döntünk
leginkább, az tudatosságunkból vagy tudatlanságunkból adódik. Mindig két
lehetőség közül választunk, vagy az ész, az elme-test, az individuális én, vagy
az értelem, az egyetemes én elsőbbségéről. Az individuális én szerinti döntés
fogalmi zavart okoz, hamis valóságot mutat be, mert azén és nem a mi
(Én és az Egy) van a középpontban. Ez a döntés megfordítja a valóságot, és
a képzavart úgy adja el, hogy az a valóság. A marketinggel, eszmékkel,
dogmákkal, világnézetekkel, pszichológiával, vallásokkal foglalkozók mindig az
individuális ént veszik célba. Ebből adódóan a dogmák, az eszmék, a
világnézetek, a marketingfogások, a vallások változnak és mivel a
partikulárishoz, az elmúló időhöz kapcsolódnak, nem képesek visszaadni az
egyetemesség dualitását.
A
valóság megragadásának, megismerési, fogalomalkotási folyamatában meg kell
említenünk az analízis és a szintézis viszonyát is, ahol az analízis mindig
megelőzi a szintézist. Az analízishez alacsonyabb szintű értelmi tudás kell, a
szintetizálóhoz pedig magasabb. Először szét kell szednünk a valóságot,
akárcsak a játékot szétszedő gyermek, hogy azt újra össze tudjuk rakni. A gond
mindig abból adódik, hogy a valóságot a legtöbben szétszedik, az alacsony
szintű matematika, fizika és kémia segítségével és elfelejtik összerakni a
művészet vagy a filozófia által. Ezért van az, hogy ha a valóságnak csak egy
kis részét is szeretnénk megismerni, tévesen úgy gondoljuk, hogy ahhoz, hogy
szétszedjük, rengeteg külső adatra, információra van szükségünk és ennyi elég
is. Az analízis a valóság részleges megismerésére, a szintézis a teljes
megismerésre alkalmas. Az analízisre a szintézisnek azért van szüksége, mert
csak a dualitás megkülönböztetése adja az egységet. Az analízis és a szintézis
szükségszerűségek, az önmagában létező valóság megértéséhez, vizsgálatához
kellő eszközök. Szükségszerűség nélkül nincs dualitás pl. az ember, az Egy, a
teremtett szakralitások, mindaz, ami az univerzális én területéhez tartozik. Ez
nem zárja ki, hogy az individuális énre és megnyilvánulásaira ne lenne szükség,
de a szükségszerűségben az egyetemes énnek van elsőbbsége pl. szeretetnek, az
áldozathozatalnak, a kegyelemnek. Az individuális én megnyilvánulásaira csak
másodlagosan van szükség pl. a haragra, az indulatra, a kegyetlenségre, az
önzésre, mert csak így tudjuk meg, hogy milyen a békesség, a jó akarat, a
segítőkészség, az önzetlenség. Akár az is kijelenthető, hogy semmi sincs az
individuális énben, ami korábban nem lett volna az egyetemes énben.
Az
egyetemes énnel rendelkező gyermekkorunkban nem kételkedtünk abban, hogy a
szüleinktől megörökölt világ tökéletes. Fiatalként, az individuális én és az
anyagi szemléletünk előretörésével furcsa módón azon igyekszünk, hogy ezt az
örökölt világot megváltoztassuk, ezért valamit másképp próbálunk gondolni, szólni
és tenni, mint szüleink. Megjegyzés: a hatalom a forradalmakat mindig
fiatalokkal végeztette el a saját érdekei mentén. Öregkorunkban, ha sikerül
az egyetemes énünknek újra előre kerülni, belátjuk, hogy a világ, a valóság úgy
van jól, ahogy van, mert azt a dualitás, a cirkularitás, az egyetemesség
működteti. Ami ezt az eltérő viselkedésünket meghatározza az a szükségszerű
akaratunk, amely irányulhat az egyetemesség fele, pl. a gyerekkorunkban és
öregkorunkban, és az individualitás fele fiatal és felnőtt korunkban. Amit
felnőtt kornak nevezünk igazából az egyetemességtől való elhajlás, a testiség,
az éretlenség, a döntésképtelenség, a tudatlanság kora, mert még nem ismertük
meg, nem tapasztaltuk meg az egyetlen létező valóságot. Minél hamarabb szerzünk
ilyen tapasztalatot, tudást, annál hamarabb tudunk lemondani a tudatlan ember
által kitalált dogmákról, világnézetekről, vallásokról, eszmékről és válunk
önmagunk urává, amire kapcsolattartó Beavató Mesterünk is tanított.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése