78. Elvették az Urat
A hangfelvétel elérhető a https://youtu.be/c33DvazqDI4 csatornán.
Amint említettük,
a vallási és a világi háttérhatalom feladatot adott nekünk, hogy az Urat
önmagunkban visszaszerezzük, egyetemességünkben megtaláljuk, ezáltal segítsünk
magunknak és másoknak is a tisztán látásban, a háttérhatalom páncéljának
szétszakításában. Ahhoz, hogy a kulisszák mögé lássunk, és érdemi válaszokat
kapjunk az Úr visszaszerzésében számos kérdést kell feltennünk és
megválaszolnunk. Például:
1). kinek és miért volt érdeke elvenni az Urat? Beavató Mesterünket
mindig hatalmi céllal vették el, sajátították ki, állították a maguk
szolgálatába és mindig az a szűkebb közösség, akik hatalomra, anyagi
gazdagságra vágytak. A tömeg, a nép és a hatalom viszonyában van egy
bebetonozott szabály: a hatalom mindig a tömegből él, de nem a tömegért. Így a
hatalom érdeke ütközik a tömeg, a nép érdekével. Mivel a tömegember önmagát
irányítani képtelen, valakinek pl. a hatalomnak, az intézményesített
államvallásnak, az apparátusnak őt vezetni kellett, pontosabban saját hatalmi
érdekei mentén kellett a népet megvezetni. A hatalom saját érdekeit úgy
állította be, tálalta a nép elé, mintha azok, a nép érdekei lennének. Mi több,
a tömeggel azt is elhitették, hogy mindig az a jó megoldás, amit a hatalom
ajánl. Ez a manipulációs szabály évszázadok óta működik, például úgy, hogy az a
legrátermettebb politikus, akit a hírekben a legtöbbet emlegetnek, vagy az a
gépkocsi, amelyet a legtöbbet reklámoznak. Ahhoz, hogy a tudatlan embert
dogmák, fősodor gondolkodással megvezessék, hazugságban tartsák, azt is
sikerült vele évszázadokon át elhitetni, hogy az Egy által rábízott feladatok
elvégzésér.e képtelen, és csak szolgáltatók, közvetítők pl. a vallási és/vagy
világi hatalom apparátusának segítségével képes saját képességeinek birtokába
jutni. Így a vallási hatalom pl. a bűnök bocsánatával, a világi hatalom pedig
munkahely teremtéssel, és fogyasztásgenerálással. Egyik hatalom sem mondja azt
el, hogy mindez azért van, hogy a hatalom létezni tudjon. Hogy a mindenkori
apparátus sötét, individuális céljait elérje, az Egy képét és hasonlatosságát,
az embert tudatlanságban és főleg félelemben kellett tartania. A XVII-XVIII.
században a tudatlan elődeink már oda is eljutottak, hogy az Egy helyébe az
anyagi embert tették, amivel megalapozták a humanizmust és a tudományos,
liberális, máig tartó ateizmus és materializmus korát. A láthatatlan kéz című
bejegyzésünkben utalunk az 1848-ban megalkotott manipulációt nem mellőző
Kommunista Kiáltványra, amelynek ideológiáját ma valóságként éljük meg.
2). hogyan, milyen eszközökkel vették el az Urat? A szekularizáció előtt
a vallásos apparátusnak sikerült a több évszázad alatt kidolgozott dogma
(szabály) rendszerével, felépített hierarchikus apparátusával és
tekintélyeivel, az Egy elárulásával és kisajátításával, az erkölcsös és etikus
viselkedés hirdetésével, a tíz parancsolat betartásával, a tridenti zsinaton
elfogadott bűnökkel a krízis állapotát fenntartani. Az illuminátusok által
felvilágosodásnak nevezett modern kortól kezdődően pedig, altatással, az
anyagba süllyedéssel, liberális világnézetek és eszmék terjesztésével, a
racionális gondolkodással, az ész és az értelem fogalmi rendszerének folyamatos
összezavarásával, pszichológiával, main stream gondolkodással tovább rontották
a felébredésre vágyó ember esélyeit.
3). hogyan szerezhetjük vissza az Urat? Természetesen Beavató Mesterünk
tanításainak, üzeneteinek dekódolásával, transzcendens értelmezésével,
megértésével és mindennapi alkalmazásával. Beavató Mesterünk az egyetemes
tudást az általa kiképzett tanítókra, elsősorban is a tanítványaira bízta. A
tanítványokkal kapcsolatosan gyakran felmerül a kérdés, hogy Beavató Mesterünk
miért egyszerű, tudatlan emberekre bízta tanításait? Talán azért, mert ezekben
az emberekben megvolt a befogadó készség, másképp mondva, megvolt bennünk a
nyitott egyetemes én és az azonosulás utáni vágy. Mert tanítványok akartak
lenni, akik tanúságot tesznek Mesterükről. Ami Mesterünket és a tanítványokat
összekötötte, az a tanítás átadása és a tanítás befogadása, az egyetemesség
utáni vágy volt. Másodsorban, mindazokra az emberekre bízta, akik a tanítás
lényegét és értelmét felfogják, ahogy fogalmazott „akinek füle van, hallja
meg”. A tanítást első kézből hallók személyesen ismerték az Urat. Nekünk,
akiknek nem volt alkalmunk az Urat személyesen megismerni, maradt az értelem
általi megismerés, és mindig sajnálhatjuk, hogy nem voltunk ott a tizenkettő
között. De a tanítás mivel örök, mi is azon módon részesülhetünk belőle, ha az
értelmünk által képesek vagyunk lebontani, lehántani mindazokat a sallangokat,
amiket elődeink hatalmi célból a tanításokra ráraktak, ami által elfedték a
lényeget. Nem egyszerű feladat, mivel elsősorban annak felismerésével jár, hogy
Mesterünk a tanítást nem az intézményekre, nem a hatalmi apparátusra, nem az
önkiválasztottakra, nem a valamilyen változó vallásra vagy államra bízta, hanem
a tanítványokra, ránk emberekre, akik Őt követjük. Ebből következik, hogy a
tanítás személyes tehát közvetítőre nincs szükség. A tanításnak nem volt és ma
sincs vallásalapítási célja, mert a tanítás állandó, a vallások pedig változók.
Csak a tanítást kisajátító tudatlan ember gondolta úgy, hogy a tanítás csak
akkor van biztonságban, ha az az ő kezében van. Az eltulajdonítás, a tanítás
egyetemességének meg nem értése és ennek a meg nem értésnek továbbítása vezetett
többek között mai tudatlanságunkhoz is.
Tudatosítanunk kell, hogy Beavató Mesterünk tanításai rólunk és nekünk, embereknek, a tanítványoknak szolnak. Nem az intézménynek és az intézményről, nem az apparátusnak és az apparátusról, nem az egyháznak és az egyházról szólnak, mert mindezek a hivatalosságok, a hatalmat képviselik, amelyekkel a kötöttséget, a szabályrendszert saját érdekükben fent tartják. Az Urat mindenki külön-külön önmagában tudja visszaszerezni, ha képes tanítvánnyá válni. Mindenki meghívást kapott, hogy az Urat a maga és/vagy mások részére visszaszerezze, vagyis hogy az Urat, egyetemes énjét önmagában megtalálja, ez által pedig tanúságot tegyen Róla. Vallásos nyelven fogalmazva: „minden hívő megbízatást kapott a tanúságtételre”. Az Úr mindenkiben benne van és tudjuk - nem csak hisszük- hogy az Urat vissza tudjuk szerezni. Az Urat tudással, öntudattal és nem vallásos hittel szerezhetjük vissza. A tudás és a hit eltér egymástól, mert a tudás bizonyosság, igazság és szabadság, a hit csak feltételezés, lehetőség, potencia. A tudás imája a Mi Atyánk, a hit imája az apostoli hitvallás. Az előbbit parancsként Beavató Mesterünktől, az utóbbit, hatalmi érdektől és az egyenlőség kötelezővé tételével, a tudatlan embertől kaptuk. Ha tehát valaki eltévelyedésről vagy vallások nyelven bűnről beszél, akkor a bűn épp az, ha ennek az egyetemes meghívásnak nem teszünk eleget, ha nem válunk tanítvánnyá. A megváltás, az Egyhez való visszatérés csak akkor lehetséges, ha tanítvánnyá válunk, vagyis felfedjük egyetemes énünket önmagunkban, azonosulunk az Úrral, vagyis ha tanúságot teszünk.
A világszemlélethez, erkölcsös viselkedéshez
köthető kanonizált felszínes bűnök pl. a kevélység, a bujaság, a fösvénység, a
restség mind abból erednek, hogy az emberi lélek individualitásba süllyedt és
elfelejtette Beavató Mesterünknek az egyetemességre való meghívását. Ha eredeti
bűnről lehet beszélni, akkor ennek a meghívásnak eleget nem tenni jelenti az
eredeti bűnt. Az eredendő bűn az, ha nem leszünk tanítvánnyá, ha nem tesszük magunkat
szabaddá. A hatalomnak azért volt szüksége az eredendő bűn feltalálására,
hogy manipulálni tudja az embert. Az eltévelyedést összetévesztették az
eredendő bűnnel. Amikor az első emberpár a Paradicsomból kiűzetett és
került a létből az életbe azt az üzenetet kapta: menj, próbáld meg megad és
térj vissza. Beavató Mesterünk tanításai és példamutató élete ezt az üzenetet
ismételte, erősítette meg: az Egy visszavár, és én segítek neked a
visszatérésben. Gyere velem.
Mindenki egyéni
képességén, tudásán és bátorságán múlik, hogy képes-e a meghívást teljesíteni,
képes-e tanítvánnyá lenni. Az elmúlt évszázadok azt bizonyították be, hogy a
kollektív, a tömeges, az intézményesített, a közvetítők, a vallások általi
visszaszerzés nem működik. A visszatérés egyéni feladat. Tömeges visszatérés,
de predesztináció sincs. Az intézményesített visszaszerzés többek között azért
is mondott csődöt, mert az apparátus a tanítást az emberek társadalmi, testi
egyenlőségére alapozta és nem az Egy előtti egyenlőségre, vagyis arra, hogy
csak egyetemes énünk általi visszatérésünkben vagyunk egyenlők. Amint, már szó
volt róla, az emberek egymással testben ugyan egyformák, de lélekben, különösen
egyetemes énjük tudatosításában különböznek, ezért a tanítvánnyá válás is
mindenki számára egyéni lehetőség, de egyben egyéni feladat is. Tőlünk függ,
hogy visszatérésünk valóság legyen.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése