72. Puha manipulációs eszközök
A hangfelvétel elérhető a https://youtu.be/ntM1P4dhXP8 csatornán.
A háttérhatalmi
manipulációban felhasználható puha manipulációs eszközök gyakran hatékonyabbnak
bizonyultak a kemény eszközöknél. A kemény és puha manipulációs eszközök
egyszerre és külön-külön is jelen vannak az átprogramozásban. A fontosabbak:
1). a pszichológia és a tudomány: a pszichológia (lélek tudomány), akár
a régi szövetség arról szól, hogy csak ma van, holnap nincs. A pszichológia az
individuális énnel foglalkozik, ezért a lelkinek mondott “betegségeket” nem
tudja gyógyítani. Ha gyógyítani szeretné, akkor az egyetemes énnel kellene
foglalkozzon, azt pedig nem lehet és nem is kell gyógyítani. Csak megérteni. A
pszichológia nem ismeri a dualitások világát, a valóságát, a fent és a lent, a
kint és a bent összetartozását. Mint a lélek tudománya, nem építi az
egyetemességet, hanem épp ellenkezőleg, rombolja azt. Mivel a lelket a testhez
köti, alulról, a test felől próbálja megérteni a felsőt, a lelket, ami
egyszerűen fából vaskarika, vagyis lehetetlenség. Ugyanis a megoldások mindig
felülről származnak. Ha ugyanazon szinten kezeljük a problémákat, állandó
konfliktusokkal találjuk szembe magunkat. A pszichológia szerint az ember nem
lelke szerint, hanem teste szerint viselkedik. Ha valaki beszél, akkor a test
beszél és ha valaki sír, akkor a test sír. Pedig nem. Mindezt a lélek teszi, a
test csak közvetít, megjelenít. Talán ez az egyik magyarázat arra, hogy hogyan
került a lélek tudománya a testtel foglalkozó orvostudományok közé.
A másik magyarázat
pedig az, hogy a XVII-XVIII. században kialakuló liberális hatalomnak a
korábban a filozófiához tartozó pszichológia nem volt eléggé hatékony sötét
céljainak eléréséhez. Ezért át kellett sorolni a tudományok közé, amihez pénz
kell. A pénzt, pedig a hatalom adja. A lélek megértését tehát a pénzhez
kötötték. Azóta sincs olyan tudományág, hogy a lélek tudománya, de olyan sincs,
hogy az Egy tudománya. A materialista gondolkodás szerint, azzal nem kell
foglalkozni, ami nem látható, ami nem hallható, és ami kézzel nem
fogható. A pszichológián kívül más tudományoknál is megtapasztalható a
manipulációban való részvétel, pl. a racionalitást támogató matematikánál.
2). a médiumok: különösen az erőszak (rendőrség, katonaság, egészségügy)
és politika (pl. képviselők és a látszólagos parlamentáris rendszer) által
gyakorol hatást a gazdaságra, a fogyasztásra, a magánkézben levő háttérhatalom
profitszerzésére. A médiumok egyben ellenőrző hatalmi eszközök is, amolyan
gondolat rendőrség, amely fel tudja építeni, de le is tudja rombolni a hatalmi
tekintélyeket. A médiumok manipulációjának egyik fontos tétele, hogy nem az
számít, hogy mit mondanak, hanem az, hogy ki mondja. Vagyis, nem a tények
számítanak, hanem a látszat. A médiumok, mint globális véleményhatalmi
rendszerek, azt adják el, azt láttatják, ami nincs. A háttérhatalom a médiumokat
is felhasználja arra, hogy a háborút a nemzetekkel szemben és a nemzetek között
megnyerje. Amikor a médiumok tényekről beszélnek, tudósítanak, vegyük észre,
hogy azok nem tények, hanem közlemények, vagyis feldolgozások. Amit a médiumok
tőlünk elvárnak, hogy a közleményeknek hitelt és bizalmat adjuk, vagyis úgy
könyveljük el, mintha saját tapasztalatunk lenne.
3). a tankönyvkiadást és az iskolarendszer: a tanulás formálissá,
ellenőrzötté tételével, a liberális iskolarendszerrel a tankönyvkiadás kézben
tartásával a hatalom azon igyekszik, hogy sötét céljait kiszolgáló engedelmes
fogyasztót, az ő hatalmát támogató és nem ellenszegülő manipulálható
tömegembert képezzenek ki az iskolákban és ezért lehetőleg neki ne keljen
fizetni. Ő csak a kész, valamilyen alapműveltséggel rendelkező egyént állítja
munkába, annyi bérér, hogy a dolgozó a következő napon is munkába álljon.
Kérdezzük, meg, hogy ha a tanulás annyira fontos és olyan sok pénzt fektetnek a
képzésbe és oktatásba, akkor miért olyan kevés az értelmes, megvilágosodott
ember és olyan sok a tárgyi tudással rendelkező? Mert, a hatalomnak nincs
szüksége az értelemre, csak a racionalitásra. A mai iskolai tanítás arra
törekszik, hogy a tanulókban kondicionált reflexviselkedést alakítson ki, ami
nem más, mint hogy a tanuló a tananyagba foglalt információt képes legyen
vissza adni, és ami ennél is rosszabb, hogy tesztet tudjon kitölteni. A képzés
és oktatás terén számos kérdésére nem tudunk választ adni pl. miért van szükség
arra, hogy életünk egy-harmadát iskolában töltsük el, úgy kb. 15-20 évet? Mire
használjuk majd a felhalmozott tudást, illetve a leadott tananyagokból mennyi
marad meg, mennyi épül be tudatunkba és menyi vesz el? A tankönyveket készítők
valószínűleg azon a véleményen vannak, hogy nem baj ha a gyermek ezt is, azt is
tudja. Ha az iskolarendszer az alapműveltség megszerzésére törekszik, akkor
erre vajon a tesztrendszer a legalkalmasabb? Egyáltalán, mi az alapműveltség és
ki határozza azt meg? A tanulás egy élethosszig tartó folyamat, amelyben az iskolarendszer
csak a folyamat első felében vesz részt, és azon alapok megadására hivatott,
amelyre majd építeni lehet. Ha ezek az alapok azt a viselkedési formát
alakítják ki bennünk, amely szerint az életben el tudjuk látni a ránk bízott
feladatokat, mint teremteni- megfeszülni- rendet tenni és visszatérni az
Egyhez, akkor az iskolai nevelés és tanítás elérte célját. Ma vajon ez
történik?
4). törvénykezés és a jog: azzal a kijelentéssel, hogy “nem baj, ha nem
etikus, de törvényes” a jog szembe helyezkedik az etikus, morális
viselkedéssel. A jog gyakran a jogtalanság fedőneve, mivel tökéletlenségében
számos “joghézagot”, vagyis kiskaput tartalmaz, amely épp arra jó, hogy aki
tudja, merre nyílik a kapu, azon ki és be tudjon járni. Mindig van megoldás
arra, hogy akár jobbra, akár balra is lehet fordulni. Az illetékteleneknek,
természetesen mindez tiltott. A jog tehát tökéletlen törvényeket alkot, és
mivel azok nem illeszkednek az egyetemesség törvénye alá, alkalmazásukkal máris
manipulációt hajt végre. Amint a vallás elhozta a vallásos félelmet a
szekularizáció után, a jog és a törvénykezés elhozta a törvénytől való
félelmet. A törvénykezésben korábban még volt utalás az Egyre, pl. Isten legyen
kegyes mihozzánk, hogy az ő törvényei szerint éljünk. A modern törvénykezésből
ez kimaradt. A jogalkotónak tisztában kellene lenni azzal, hogy a meghozott
hétköznapi törvények az egyetemes törvényt kell tükrözzék itt a Földön. De
erről szó sincs. Úgy tűnik, hogy a mennyiségi törvénykezés célja épp az
útvesztés, annak érdekében, hogy szükség legyen a jogot végzett “szakemberek” véleményére
és ismeretére. De miért van ez így? Mert sem a jog, sem a törvénykezés nem az
egyetemesség alapjain fekszik. Például, amit ma Európában római jognak hívnak,
azt a római birodalomban a leigázott, adót fizető népek féken tartására
találták ki. A római jogra való hivatkozás eleve már manipuláció, mivel alapja
a leigázás. Mivel a jog a rendszerről szól, nem tud rendet tenni.
5). az intézményesített vallás: a hagyomány, az őskereszténység átkonvertálása
nem pogány kereszténységre a III-IV. században történt, amikor mellőzték az
értelem általi megismerést, ezáltal az egyetemes kereszténységből vallás lett,
hatalom és világnézet. Mivel a vallás megvetette az életet, ezért a
mennybe jutást, az üdvözülést/visszatérést a földi szenvedések nagyságától
tette függővé. Vagyis itt lent szenvedni kell, hogy
ott fönt üdvözülni lehessen. Így lett a szakrális élet itt a földön
szenvedés és siralomvölgy. Mivel az intézményesített egyházi hatalom önmagát
véglegesnek és öröknek hirdette, aki a lét minden kérdésére maradéktalan
megoldását tud adni, abba a helyzetbe került, hogy már a középkorban elveszítette
irányító hatalmát, és sor került a szekularizációra, a reformációra és a
felvilágosodásnak nevezett sötét időkre. A hatalmi érdek korán felismerte, hogy
azért van szükség a régi szövetség fenntartására, mert annak istenképe szigorú
és a hatalmat csak szigorral, illetve a büntetésre alapozott folyamatos
félelemmel lehet fenntartani. Amint János evangélista megjegyzi: a törvény
Mózes általi, a kegyelem és az igazság Krisztus általi. A törvény tehát az,
ahol az emberi méltó élethez szükséges igazság és kegyelem nincs biztosítva. A
régi szövetség törvénykezése pl. a szemet szemért és fogat fogért nézete, a
szakrális és kegyelmi élet fölé helyezi magát. Nem ismeri, hogy az Egy
szeretete, igazsága és kegyelme fölé nem lehet emberi törvényeket helyezni.
6). a közgazdaságtan: de lehetne közgazdagságtannak is nevezni, a
hivatalos megfogalmazás szerint a közgazdaságtan a javak megtermelésével,
elosztásával, értékesítésével és fogyasztásával foglalkozó tudomány. Egy másik
meghatározás szerint a szükségletre termelő gazdaság. A közgazdaságtan tehát az
anyag tudománya, ökonómia, amely a mezőgazdaságból, mint első gazdálkodó és árutermelő
ágazatból nőtte ki magát. Az ökonómia szemben áll a piacgazdasággal, amely a
fölösleges profitot (ingyen pénzt) termeli és rabszolgaságot hoz létre a
köztársaságokban, mint amilyen a demokratikus berendezkedés államai. A
közgazdaságtan immár nem ökonómia, hanem a hatalom érdekeit kiszolgáló közös
gazdasági szolga. Érdemes figyelembe vennünk, hogy amikor köztársaságokat
kiáltanak ki, pl. hazánkban a XX. században háromszor is, akkor a hatalom
mindig az ország kifosztását végezte el. A közös társaság a hatalom
kiszolgálója.
Hogy mennyire
eltávolodott a közgazdaságtan a gazdálkodástól, mutatja az is, hogy például a
közgazdász, a mezőgazdásszal szemben, feltételezésekből indul ki és jóslatainak
teljesedése érdekében növeli a hatékonyságot, racionalizál és optimalizál. A
megtermelt fölösleget pedig profitnak nevezi el. A profitra, mint
kizsákmányolási eszközre Milton Friedman Nobel díjas közgazdász is felhívta a
figyelmet. Szerinte „the business of the business is the business” ami magyarul
annyit jelent, hogy a tőketulajdonosnak bármit meg lehet tenni, sőt meg is kell
tennie, hogy a profitot növelni lehessen. A kérdés természetesen az, hogy mi
lehet az a bármi? Például a profit érdekében a másik embert sárba tiporni,
kizsigerelni, eltenni láb alól, esetleg kizsákmányolni a szakrális természetet,
beszennyezni a vizet és a levegőt, növelni az üvegházhatású gázok mennyiségét,
csak hogy a tervezett profit számok megvalósuljanak? Hol van az a pont, ahol a
profitszerzés még a normális ész határain belül elérhető? Már rég túljutottunk
rajta. Ezért a profitszerzést úgy is lehet magyarázni, mint kollektív
öngyilkosságot. Megjegyzés: a javak megtermelésének és elosztásának van egy
másik formája is, ahol a szakrális idővel “kufárkodnak”, ez a tőzsde. A
fentebbi puha manipulációs eszköztár mindenikéhez kapcsolható a fogalmi
zavarkeltés és a téves információátadás, a dezinformáció és káoszkeltés. A
háttérhatalmi manipulációban felhasználható puha manipulációs eszközök gyakran
hatékonyabbnak bizonyultak a kemény eszközöknél. A kemény és puha manipulációs
eszközök egyszerre és külön-külön is jelen vannak az átprogramozásban.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése