39. Fogalmaink válsága - P
pár: a teremtett szakralitások és a
dualitások is mindig ~ okban vannak jelen
és működnek együtt a hálózati kapcsolatrendszerben. Ahogy a nappal és az
éjszakát sem észleljük és tapasztaljuk meg egyszerre, úgy a hideget és a
meleget, a fent és a lent állapotát stb. sem. Alacsony tudatosságunk nem teszi
lehetővé, hogy a duális ~ ok együttes
megnyilvánulását megtapasztaljuk.
Paradicsom: a vallásos fogalomkörben az öröklét, az aranykor, a fényesség, az üdvözülés stb. helye. ~ ból is
kettő van, ugyanis létezik a Beavató Mesterünk előtti és a Beavató Mesterünk
utáni ~ . A vallási fogalomkörön kívül a ~ az élet. A tudatos ember részére a ~
a lélek extázis állapotát jelenti. Rajtunk múlik,
hogy az extázist megéljük. A sumér ~ a Tilmun.
paradox: egyetemes világunk ~ voltát az adja, hogy a benne
zajló folyamatok, kapcsolatok folyamatosak, egy időben és egy helyen, vagyis
párhuzamosan vannak jelen. Ilyen ~ az élet, amelyikben benne van a lét és
fordítva, a kiáradás, amelyikben benne van az összehúzódás és fordítva, a kisugárzó
szeretet, amelyikben benne van az áldozathozatal és fordítva stb. A tudatlan tömegember pedig megtervezi a holnapot, mellé
határidőket, költségeket és elérendő jövedelmet számol, hogy pénzét befektethesse.
~ az is, hogy akkor élünk, ha nem tudjuk, hogy
holnap mi lesz.
páros: amikor a duális párok egymást kiegészítik,
helyreállítva így az egységet. ~ tartalmak pl. az élet és a lét, a tér és az idő, az üresség és a teltség, a forma és
a tartalommal, a férfi és a nő, a hideg és a meleg, a mozgás és a
mozdulatlanság, a dinamikus és a statikus, a centrifugális és a centripetális stb.
Amikor a párok eltávolodnak egymástól, akkor páratlannak észleljük és
tapasztaljuk őket. Világunkat a teremtett szakralitások és erők, hullámok ~ együttműködése adja.
pedagógia: Alexandriai Kelemen Paidagogosz c. művének nevét megőrző
nevelési módszerek alkalmazása, ami ma egyre inkább a tárgyi képzésre és az
oktatásra korlátozódik. Mivel a XIX. században a Kommunista Kiáltvány már
programjába illesztette a családok felszámolását, így az otthoni, szülői
nevelés helyébe a társadalmi nevelést tette. Ezért jelentek meg az egyenlőségi
társadalmi intézmények pl. az óvodák és az iskolák, ahol a pedagógiát már a hatalom
határozza meg. Az egyenlő kötelező képzésből kerülnek ki az egyenlő mértékű
tömegfogyasztók.
példa: minta, mintázat, amit lehet követni vagy sem.
A ~ párja az ellenpélda. A tudatos
számára Beavató Mesterünk élete és tanítása a követendő ~ , mint az éberség, a kegyelem, az odaadás, az
áldozathozatal stb. Az ellen ~ a
liberális hedonizmus, amikor csak a ma létezik,
és holnap nincs. Ezért érdemes pl. habzsolni, élvezni és minél több anyagot
elfogyasztani. Az ellen~ jól szolgált az
individualizmus, a züllöttség, a reménytelenség, a félelem, a rabszolgaság elterjesztésében.
péntek: a folyó időben a tudatlan ember tájékozódására
létrehozott huszonnégy órás szakasz a hét többi napjai mellé. Keresztény
vallásokban kiemelt ünnep a nagy ~ . Más vallásoknál a ~ a szombat megünneplésére való felkészülést
jelenti.
pénz: a liberális gazdaság egyik legfontosabb manipuláló (fizető, fedezeti,
értékmegőrző és értéktovábbító, átváltható és cserélhető, hitelfelvevő és hitel
visszafizető, halmozható stb.) eszköze, amivel emberi és társadalmi jólétet, de
függőséget, szabadságvesztést is ki lehet alakítani. A hagyományos társadalomban
az arany képviselte a ~ t, amelynek tulajdonosa a király, az uralkodó volt. A
mai egyenlőségi démonkráciában a ~ a
háttérhatalom kezében van, aki puha manipulációs fegyverként használja a
tömegemberrel szemben. A digitális ~ az ember szabadságát veszélyezteti.
perc: időmérték, akár a másodperc, az óra, a nap, a
hónap, az év stb. amely ahhoz kell, hogy a tudatlan ember tájékozódni tudjon a
teremtett szakrális világban. Az idő
azért teremtett szakralitás, mert minden ~ ében és másod ~ ében jelen
van a keletkezés és a pusztulás, a születés és a halál folyamatossága,
cirkularitása, mint véges mása a végtelen teremtésnek. Életünk egyik szépsége,
hogy mi ennek a folyamatos változó teremtésnek állandó résztvevői és aktív
részesei vagyunk.
periódus: a teremtett világ sajátossága, hogy minden
létező bizonyos időszakasz, ~ után ismétlődik pl. mozdul és megáll,
felemelkedik és leszáll, elmerül majd felbukkan és minden kezdődik elölről. A ~
ra, az időmértékre használható akár a program
szó is. A ~ ok, a ciklusok létét
igazolták úgy a „holt” anyag tudományában, a kvantumfizikában, mint az élő
anyag tudományában, a kvantumgenetikában. A ciklikusság egyik jellemzője a 7-es
szám pl. a hét szín, a hét hang, a periódusos rendszer hét sora, a hét „napos”
teremtés, a hét csakra, a beavatás hét fokozata, a magyar népmese hetvenhétje,
az égig érő fa hét emelete és a megmászásához szükséges hét pár bocskor stb.
pillanat: a transzcendencia alapideje, vagy időkapu, a MOST, amikor nincs múlt,
jelen és ~ jövő. Mivel az idő teremtett szakralitás, így alegysége a ~ is
szent, de csak annak, akinek erről tudomása van. Az öntudatos szellemi ember
úgy használja ki az időt, hogy minden ~-ban a mennyországban érezze magát.
Ennek érdekében gondolkodik-, szól és cselekszik. A~ az, amikor az időből a
térbe lehet tekinteni. Akik ezt nem érzékelik, azok mindig időben (just is
time) vannak.
piros: a három (sárga, kék, ~) tiszta színek egyike, amellyel a történelem
során számos szimbólumot ábrázoltak pl. a vér általi áldozatot, a szív
szeretetét, a hatalmi bíbort, a királyi palástot, az évközi és egyházi ünnepeket,
a tiszteletet, a tiltást stb. Ami a ~ szín egyetemességére utal, hogy bármilyen más színnel könnyen keveredik,
de másból nem keverhető ki. Ha állításunkat a mennyek országára vonatkoztatjuk,
akkor az „ott” létező színek a tiszta színek, ami pl. az ultraibolya és az
infravörös tartománya.
pneuma: az
emberi test , lélek és szellem megkülönböztetésében a ~ általában a lelket jelentette (lat. anima), de gyakran felcserélték
a szellemmel (lat. spriritus). Fogalmi rendszerünkben a ~ az egyetemes én, a pzsiché pedig az individuális én. A
Szókratész előtti Anaximandrosz szerint, akihez a kozmólógia születése is
köthető, az univerzum egy légző szervezet, ~ .
pogány: a történelem során a ~ szóra számos negatív
értelmezés született. Korábban, aki nem volt kiválasztott azt ~ nak nevezték,
később, aki nem volt keresztény, azt nevezték ~ nak. Így alakult ki a ~ keresztény
és a nem pogány keresztény vallás. Innen ered az a felfogás is, hogy ~ az, aki
az adott kor világnézeti követelményeinek pl. vallásainak nem felel meg. A
hatalom számára a ~ vallások és teológiák megtűrt vallások és teológiák voltak.
Az esetleges vallásháborúk nem a hitbeli felfogást tükrözték vissza, hanem a
manipuláló vallás adta hatalmi érdeket. A ~ lázadások a hatalmi érdekkel álltak
szemben. Ma a legdivatosabb az új ~ ság vallása, a kényelmes anyagba süllyedés.
pokol: a ~ (lent, sötét) párja a menny (fent, fényes )
állapot, ahogy a mesterséges individuális én párja az eredeti egyetemes én,
vagy a tudatlanság párja a tudatosság. A „ ~ ian érzem magam” kifejezés
épp ezt az individualitást tükrözi vissza. Mindenki maga dönt lelkének
állapotáról, hogy naponta a ~ ban, vagy a mennyben akar-e lenni. Aki esetleg
máskép gondolja, figyeljen arra, hogy úgy a menyben,
mint a pokolban az ötféle érzékelésünk csődöt mond, vagyis nincs szükségünk
elme-testünkre. Amit a vallások ~ nak
neveznek, az nem más, mint a félő, sötétben levő, megzavarodott lélek állapota.
Mi visszük lelkünket a ~ ba (sötétbe), vagy a
mennybe (fénybe).
polgár: az állam szempontjából a modern, liberális államot fenntartó egyén, vagyis
állam ~ . A hatalom szempontjából pedig megtűrt egyén, a rendszert kiszolgáló
és fenntartó rabszolga, egyenlőségen alapuló tömegszavazó, tömegfogyasztó, akit
legalább négyévente a szavazásokkor számba vesznek. A ~ az, akivel pl. a
démonkráciában elhitetik, hogy a döntéshozás a kezében van.
politika: az ember szakrális szabad akarat fölötti hatalmaskodás és korlátozás. A
~ -i ámítás, manipuláció igazolására ma az egyenlőségen/mennyiségen alapuló
demokráciában eszközként a tudományt használja fel pl. politika tudomány vagy
politikai gazdaságtan. A ~ ban a szellemi vak vezeti a világtalan polgárt. A
globális láthatatlan kéz és szócsöveiként, a ~ a médiumokkal együtt szállítja a
fogyasztó tömegember részére az anyagba süllyedettség, a rendetlenség, a
rabság, az alvajárás és a boldogtalanság új vallását.
pont: a teljesség, a
kereszt közép ~ ja, a tökéletesség, ahol az ember önmaga egyetemességére talál,
ahol önmaga tud lenni, és így önmaga fölött tud rendelkezni. Külső térben és
időben nem határozható meg, mivel a közép~ mindenkiben belül van. A szellemi
embernek a közép ~ a kiindulási és érkezési ~ , amihez köti magát. Az anyagi
ember nem ismeri a közép ~ ot, ezért ~ atlan.
pótcselekvés: világunk
velünk, vagy nélkülünk megy a maga útján. A világ mindig is ilyen volt, ami
változott az a mi tudatos vagy tudatlan látásmódunk. Mivel a legtöbb esetben
tudatlan, tehát téves látásmóddal rendelkezünk és a dolgok nem úgy történnek,
ahogy mi szeretnénk, ~ ekbe bocsátkozunk. A ~ lelki kényelemből fakadó anyagi kényelem és
individualitás.
potencia: az
ember teremtett teremtő, aki egyetemes énje által az Egyben, az Egyért és az
Eggyel tud megnyilvánulni. Ellenkező esetben csak test, hordozó ~ , lehetőség, aki még nem nyilvánult meg. Elsődlegesen
önmagunkban majd a másik emberben tudunk megnyilvánulni pl. házasságban. Az
önmagunkra találásnak, az egyetemességünk elérésének potenciája mindenki
számára adott. Amikor mindezt nem végezzük el, kerülünk az inpotenciába.
pozitív: a dualitásban a
negatív párja (lásd negatív).
Hasonló teremtett dualitás a férfinak és a nő, a mennyiségnek és a minőség, az
igen és a nem válaszok, a világ látható része (test, anyag) és a láthatatlan
része (energia, lélek és szellem). A ~ és a negatív, az
egyetemes én (értelem, tudás, éberség, élet) és az individualitás én
(gonoszság, becsvágy, tudatlanság, halál), az objektum (anyag) és szubjektum
(szellem) minidig jelen van. Hogy melyik mellett döntünk, az szabad akaratunkon
múlik.
predesztináció: : mindenki
meghívást kapott arra, hogy az Egyhez visszatérjen, hogy Beavató Mesterünk
tanítása szerint önmagát megváltsa, megvalósítsa, a
szellemi átalakulást elvégezze, hogy egyetemes énjét felfedje és individuális
énjét háttérbe szorítsa. Ez lenne az
igazi ~ . Valamikor jó
vallásalapítási marketingfogás volt a tömegeket vonzó téves ~ az ingyen üdvözülés és megváltás, ami
fából vaskarika. Ingyen semmit sem adtak, és nem adnak. Ami ingyen van (rajtunk
kívül) az a szeretet, a boldogság, a kegyelem stb. amihez nem kell a feltalált ~.
primitív: a nyugati ember ~ ségének jellemzője, hogy fogalmi
rendszerében létezik a fejlődés és a haladás, az evolúcióval,
a halál, a test feltámadása, de hiányoznak azok a tudatossági fogalmak, amelyek
őt az Egyhez visszafele vezető úton támogatnák. Az ember fejlődése legfentebb a
~ séghez való visszatérést, a visszafejlődést
jelenti.
princípium: a korai
gondolkodók szerint a rend szerint működő világegyetem, a kozmosz egy kezdeti
állapotra, archéra, vezethető vissza, ahol a teremtés ~ ai kiáradnak. Ma a ~ okat
a hálózati kapcsolatok minőségi állapotának nevezzük. A kapcsolatok hálózata
(dinamikus hullámzása) nélkül nem beszélhetünk a fent és a lent, a hideg és a
meleg stb. dualitásáról, az egységről, a lényegről, sem az egészről, sem a
részekről, az Egyről és az emberről sem.
probléma: individuális
viselkedésünk mondatja velünk, hogy problémáink vannak, és ha megoldást
keresünk azokra, akkor a megoldás kulcsa rajtunk kívül van. A kétszer
született, az Egyhez visszafele haladó ember pedig tudja, hogy a problémát ő
hozza létre és csak ő adhat rá megoldást is. A tudatlan a megoldást az általa
létrehozott rendszerektől, dogmáktól, vallásoktól, ideológiáktól,
manipulátoroktól stb. várja.
profit: haszon, fölösleg, ami egy mértéken
túl nem kell. A hatalom nem ismeri a mértéket, az egyensúlyt, mert számára a
világ anyagi. Amit a hatalom a lineáris, logikus,
racionális, szellemtelen mesterkélt gondolkodásával ránk erőltet az
gyakorlatilag egy hatalmi recept, program, dogma, mint a materializmus, az
egyenlőség, az evolucionizmus, a fejlődés és a haladás, a ~ és a siker. Ezek mind csapdák. A
teremtett természet nem ismeri a tudatlan ember által kitalált ~ ot.
program: az Egytől az igaz
és normális, szabad ember ~ ját kaptuk meg, hogy öntudatunk (hitünk) tudatában ne
hódoljunk be a tömeg világnézeteknek, a maszkviselésnek, az elrejtőzésnek, hogy
szabadságban és rendben éljük meg életünket, ne habzsoljunk, ne könyököljünk,
ne törtessünk, ne gyűjtsünk, ne legyünk rabszolgák sem hősök, egyszóval ne
álljunk az ember és az Egy közé. Ugyanakkor ne legyünk közömbösek, részvétlenek,
hanem igyekvők, kicsit szenvedélyesek és mámorosak, mert a mámortól lehetünk
normálisak.
protestáns: az 1529 óta tiltakozók hozták létre a ~ vallásokat és a szektásodást,
osztották szét Európát két hatalmi érdekövezetre (északon ~ ok , délen katolikusok), vezették be az ingyen
üdvözülést és tértek vissza a régi szövetséghez, mintha attól kiváltási
lehetőség nem is lett volna. Újra érvényesült a
lineáris gondolkodás, a szemet szemért és a fogat fogért elv.
pszichológia: ámítás, manipuláció, ami a lelket ott akarja gyógyítani, ahol nem lehet.
Fölösleges erőlködés és értetlenség, mert a lelki problémákat a mesterségesen
felépített individuális énben (psziché, anima) keresi. A ~ számára az egyetemes
én és az Egy nem létezik. A ~ tól az igaz és normális ember óvakodik. A ~ szerint
az ember akkor valósítja meg önmagát, ha céljait, terveit eléri, ha sikeres.
pulzál: a duális elemek folyamatos váltakozása, hullámzása,
kiáradás és összehúzódása, körkörössége, így a fent és a lent, a kint és bent,
fehér és fekete, tér és idő átváltása, találkozása a középpontban. A ~ ás a teremtés
kvantum pillanata, amikor a térből (hely) idő lesz, majd az idő megszűntével
jelenik meg a tér. A duális párkeresésben, a
beteljesülésben, az önmagunkra találásban a ~ ásban
kapcsolódik az Én az Egyhez, és válik Eggyé az Én.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése