39. A fogalmak és a jelek válsága - P
Paradicsom: öröklét, aranykor,
fényesség, célpont, amiből kettő van. Az első Paradicsom Beavató Mesterünk
előtti, a másik Beavató Mesterünk utáni. Akik Beavató Mesterünk rendbetételét,
passióját megértették és a szerint élő szellemi, igaz és normális emberré
képezték magukat, azoknak a Paradicsom kapuja nyitva áll. Az egyetemes énnel
(kis istennel) rendelkező emberek már a földi életben megtalálják a ~t. Az
eredeti, teremtéskori közös lét az Eggyel. A ~ a visszatérés célpontja,
alapállás, alfa és ómega, kezdet és vég, ami ugyan az.
Pénz: a liberális
gazdaságkór legfontosabb manipuláló (fizető, fedezeti, értékmegőrző és
értéktovábbító, átváltható és cserélhető, hitelfelvevő és hitel visszafizető,
halmozható stb.) eszköze, amivel emberi függőséget lehet kialakítani. A
hagyományos társadalomban az arany képviselte a pénzt, amelynek tulajdonosa a
király, az uralkodó volt. Az arany volt az uralkodás jelképe. A mai
demokráciában az aranyfedezet nélküli pénz a hatalomgyakorlás, a manipuláció és
a gyors meggazdagodás eszköze.
Pillanat: a transzcendencia
alapideje, vagy időkapú, amikor az ember egyszerre tud benne lenni a múltban-,
jelenben és bepillanthat a jövőbe. Mivel az idő teremtett, így alegysége a ~ is
szent, de csak annak, akinek erről tudomása van. Ezért az öntudatos szellemi
ember úgy használja ki az időt, hogy minden ~-ban a mennyországban érezze
magát. Ennek érdekében gondolkodik-, szól és cselekszik. A~ az, amikor az
időből a térbe lehet tekinteni, vagyis érzékelni a teremtés dualitását. Akik
ezt nem érzékelik, azok mindig időben (just is time) vannak.
Pillanatnyi helyzet: szellemi
ember esetében annak felismerése, hogy az élet ~ -eiben benne van a létbe
utazás lehetősége, amivel élni kell. Minden ~ -t ki kell használni, hogy a
lélek visszatérhessen teremtőjéhez. Ez feltételezi az éberséget, a szeretetet,
az áldozathozatalt, az egyetemes tudatot. Az egyetemes ember úgy van benne a
~-ben, hogy van tovább. Az anyagias, individuális ember esetében a ~ azt
jelenti, hogy még több élvezetet, anyagot kell gyűjteni, más embert önző módon,
saját érdekében kell kihasználni.
Pokol: amikor
az ember az univerzális énje helyett, az individuális ént és az értelmetlen észt
használja. A ~ nem hely és nem idő, hanem a lélek kivetkőzött állapota.
Mindenki maga dönt arról, hogy a létet, a mennyeit, a vertikalitást választja-e
vagy a szellemtelen, a földi sivárságot, a horizontalítást, a poklot. Az ember
egyben a ~ és a mennyország várományosa. A döntés szabadsága mindenkinek
megadatott. A ~ ajtójának kilincse fényes, a menny ajtójának kilincse
pókhálóval van tele.
Polgár: a modern,
liberális állam embere, vagyis állampolgár, egyenlőségen alapuló tömegszavazó,
akit legalább négyévente számba vesznek. Máskor tehet, amit akar. A
hatalomgyakorlás elemi egysége, amiből ha sok van, akkor igazi a
hatalomgyakorlás. A~ az, akivel elhitetik, hogy a döntéshozás a kezében van,
pedig csak a tömeget képviselő fogyasztónak nézik. Ma már annyira modern, mint
egy krotáliával (ki és beléptető kártya) a nyakában vagy mikrocsipes nyomon
követővel a vérében dolgozó megszámozott rabszolga, akivel etethető a reklám, a
propaganda és más átdolgozott médium termékek.
Polgárság: liberális tömeg,
egyenlőségi szavazóbázis, akit arra használnak fel, hogy felette hatalmat
lehessen gyakorolni. Amiről a ~ nem tud, hogy nélküle nincs hatalom. A
hagyományos társadalmakkal szemben, ahol volt (van) szellemi vezető, a ~ -nak
nincsen szellemi vezetője, ezért megvezethető, mint a mai széteső
demokráciákban.
Politika: az emberi szabad
akarat fölötti hatalmaskodás, korlátozottság. A ~ -i ámítás igazolására ma az
egyenlőségen/mennyiségen alapuló demokráciában eszközként a tudományt
használják fel. Korábban ezt úgy hívták, hogy politika tudomány vagy politikai
gazdaságtan. A ~–ban a vak vezeti a világtalant.
Pont: teljesség, a
kereszt középpontja, tökéletesség, ahol az ember önmaga egyetemességére talál,
ahol önmaga tud lenni, és így önmaga fölött tud rendelkezni. Szabadság. Külső
térben és időben nem meghatározható, mivel a középpont mindenkiben belül van. A
szellemi embernek a középpont a kiindulási és érkezési pont, amihez köti magát.
Az anyagi ember nem ismeri a középpontot, ezért pontatlan.
Pontatlanság: amikor életünkből hiányzik a pont, vagyis önmagunk középpontja. A ~ nem
az idő be nem tartása, hanem a térről és így a létről való nem tudás. ~ az,
amikor az embernek nincs középpontja vagyis keresztje. A ~ rabság, ahol a
hatalom diktál és nem az ember önmagának. A modern világ csereszabatos, minden
és mindenki helyettesíthető, megvásárolható.
Pszichoanalízis: az embernek (test, lélek, szellem) több évszázadon át tartó szétszedése
után inkább pszicho szintézist kellett volna alkalmazni, amivel végre
megérthettük volna a lélek dualitását. Ha egyáltalán analízisről lenne szó, azt
kellett volna vizsgálni, hogy milyen közvetítő szerepe van az individuális
énnek az ész és az univerzális én között. Talán helyesebb lenne a lélek
pszeudo- analíziséről beszélni.
Pszichológia: ámítás, ami a lelket ott akarja gyógyítani, ahol nem lehet. Fölösleges
erőlködés és értetlenség, mert a lelki problémák nem az egyéni, individuális
énben vannak, hanem abban a felismerési hiányban, hogy mindenki egy kis isten
és úgy is kellene viselkednie. A ~ a felületes, az időben levő lélekkel
(racionális, értelmetlen, individuális lélek) foglalkozik, és nem akar tudomást
szerezni az egyetemes (értelmes) lélekről. A ~ az, amitől az ember még betegebb
lesz.
Publik: közönséges, individualista és anyagias tömegember, aki akkor érzi jól magát, ha szerepelni tud, pl. a celeb, a média embere, a sztár, aki azt mutatja meg, ami belül sincs. Ez az üres, lelketlen külső ember.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése