15. Az egység elvesztése
Az a történeti kor, amikor az Egy igazságának és rendjének megbomlása, a mai napon is tartó válság elkezdődött Beavató Mesterünk előtti kb. hatodik századra tehető. A hindu hagyomány és René Guénon is ezt az időszakot a kalijuga sötét korának vagy vaskornak nevezi, ami az emberi történelem végső fázisa. Azóta az emberiség a hazugság korát éli a természettudományban, zenében, matematikában, vallásban és gondolkozásban egyaránt. Kínában Lao-ce, Iránban Zarathusztra, Európában Püthagorasz és Hérakleitosz e kornak küszöbén még egyszer a létezés hiteles szövegére emlékeztető tudást, a hagyományt összefoglalták, abban a reményben, hogy a romlást ezzel megtudják állítani és a válság elkerülhető. Azóta tudjuk, hogy a vállalkozás elbukott. Az Eggyel való közös egységünk elvesztésének elemzésében a következő öt pontra hivatkozunk:
1) megtagadtuk a létet, dominál az életéhség és a tett fontossága: az őskori hagyomány, az
egyiptomi, iráni, kínai és a hindu metafizika abból indul ki, hogy az egység
gondolatának egyetlen lehetséges bázisa van: az a duális világ, ahol a
mozdulatlan és változatlan öröklétezés és a káprázati élet, amely mintha csak
azért keletkezett volna, hogy elmúljék, összekapcsolódik. A kettő mindenütt
jelen van és összetartozik. Az extrém élethelyzeteket szeretők szerint, élni
annyit jelent, hogy minél többet, és minél gyorsabban, mások szerint minél
többet élvezni és a kényelmet kihasználni. Ebben hittek olyan híres emberek is,
mint például Goethe, aki szerint kezdetben volt a tett (habár az Írás szerint
először volt a gondolat, a logosz) és csak az váltható meg, aki tevékenységét
az utolsó pillanatig nem adja fel. Miért csodálkozunk, hogy ebből a túlcselekvő
örökségből nem lett más, mint amit napjainkban is megtapasztalunk, a folyamatos
rohanás, hazugság, erőszak, éhség, nyomor, üldözés és végül a börtön. Ez az
életéhség és életszomjúság nem ismeri a nem cselekvés általi cselekvést, amikor
engedjük, hogy az Egy cselekedjen bennünk.
2) az egyház elveszítette irányító hatalmát, és bekövetkezett a
szekularizáció: a középkorban az
egyházi hatalom csak látszat szerint volt igaz, mert a világi javakról nem
tudott lemondani, a szellemi uralmat és a világi hatalmat egymástól nem tudta
megkülönböztetni. Az uralkodást hatalmaskodásra cserélte fel. A középkori
klérus addig kompromittálta a kereszténységet, amíg az szellemi vezető nélkül
maradt. Szellemi vezető nélkül pedig egy társadalom létezhet, de nem működik,
hanem vegetál. Mivel fej nélkül élet nincs, szellem helyett valami másról
kellett gondoskodni. Ilyen termék lett a dogma, a filozófia, a vallás és a
tudomány, az erkölcsiség, amely már nem állt az idő fölött, hanem pillanatnyi
kísérlet, rögtönzés lett az élet terheinek könnyítésére. Ha nincs megbízható vezető,
akkor az ember ki van szolgáltatva a vakmerőbb, aljasabb és elvetemültebb
kalandoroknak. A kalandorság az óta is divat, különösen a politikában és a
hatalmi apparátus hivatalaiban. Beavató Mesterünk utáni kb. negyedik
évszázadtól már kézzelfogható volt, hogy az egyházi hatalom, amely önmagát
véglegesnek és öröknek hirdette, és amely a lét minden kérdésének maradéktalan
megoldását ígérte, meghazudta önmagát. Ami azt jelentette, hogy aki hirdette
sem vette többé komolyan, amit tett vagy mondott. A hitet felcserélte a vallás.
3) a tudomány a hatalom kiszolgálója lett: a Descartes-al kicsúcsosodó racionalitás hívei az Egyet
mellőzték a tudományból. Tudományosnak nevezték azt, ami racionális, ami
észérvekkel felfogható. Teljesen függetlenül attól, hogy az elméletek a
valóságnak megfeleltek-e, vagy sem, a tudomány hatása azon múlott, mennyire
tudta a klerikalizmus világképét kompromittálni. Darwin, Freud és társai által
művelt ideák is csak káröröm volt azon, hogy végre sikerült a középkort
leleplezni. Sajnos a leleplezés a keresztény hagyomány ellen szólt és nem a
klérus ellen. De mehetünk tovább, mert erről szól a keresztényellenes
szocializmust követő globalista kapitalizmus is, a mai demokrácia, mint bosszú
a középkori spiritualitáson. Amikor a szocializmus például a támadások elől el
akart rejtőzni és a maga számára tökéletes védelmi állást kívánt biztosítani,
tudományos szocializmusnak nevezte el magát. A tudomány lett a hazugságrendszer
fedőneve és kiszolgálója. Az újkor egész gondolkozását a vallásellenesség, a
keresztény ellenesség határozta meg. Napjainkban pedig látjuk, hogy a globális
világkormány egyik összetevőjének az Európai Uniónak alkotmányából kizárják a
kereszténységre való hivatkozást is. A középkorban a papság (a régi szövetségből
származó teokrácia) törekedett világhatalomra, ma a globális láthatatlan kéz. Ennek
egyik megnyilvánulása a napjainkban is tapasztalható pánik és félelemkeltés,
sarokba szorítás, amikor különböző járványok indukálásával az ember egészségét
akarják már elvenni. Az egészség megőrzéséért mindenki hajlandó fizetni, az
oltások által például lehetőség nyílik a lakosság globális ellenőrzésére.
4) folyamatos a világnézetek általi hatalomgyakorlás: azok, akik eszmékben,
világnézetekben tetszelegnek, például a jakobinus- bolsevik és globalista
ideák hívei, eltévelyedettek és hazugok. Sajnos nemcsak a közéletben, de a
tudományban, filozófiában, vallásban, a művészetben is a folyamatos és
rendszeres hazudozás lett uralkodóvá, és már egyéb sem látható, mint a hazugságrendszerbe
rejtőzködő ál-egzisztencia. Az egység elvesztését mutatja az is, hogy a
valamikori hazugságok, mára igazságokká váltak. Akik eszmékben, világnézetekben
gondolkodnak, megváltóknak képzelik magukat. De a megváltás lehet téves is. A
hazug megváltók az emberiséget általában egyszerre szeretnék megváltani, ha
szép szóval nem megy, akkor parancsra, ha arra sem megy, akkor börtönnel,
kényszermunkával és fegyverrel. A diktátor is megváltó, de ő a legutolsó a
többi megváltó között. Ami az igaz emberben értelem, az a diktátorban
eszelősség, ami az igaz emberben tudás és tisztaság, szolgálat, az a
diktátorban mánia, zűrzavar és hatalomvágy. A hatalomvágyat nem csak a kemény
katonai diktátor, hanem a fehér galléros politikus diktátor is alkalmazza,
amikor olyan marketing és médium eszközöket erőltet rá másokra, amiből neki
haszna van. A nemzetközi pénzpiacok, korporációk, és az őket irányító
láthatatlan kéz is példák az ilyen diktatúrákra. Ne feledjük, hogy számos
kormány mindkét módszert alkalmazza.
5) növekszik a szellemi minimum alatt élők száma: a normális, igaz ember
ellentéte az abnormális, hazug farizeus, az absztrakt ember, akit nem az Egy
szelleme vezet, hanem valamilyen eszmébe vetett hit, vagyis rög(ös) eszme.
Mivel életüket ún. szellemi minimumon, vagyis ál- szellemi szinten élik meg,
tehetségtelenek. Ha egy társadalom élete a benne levő tehetségek gazdagságán
múlik, akkor a szellemi minimummal rendelkező társadalmak könnyen felbomlanak.
Ennek vagyunk ma szemtanúi. Szellemi minimum a racionalizmus is és ennek
szülötte, a technika, a kényelem, amely hamar az élet gépesítését hozta
magával. Megértük, hogy minden gombnyomásra működik, a mikro, a TV, az autó
vagy a mobiltelefon. Kijelenthetjük, hogy korunk virtuális embere, a modern
rabszolga már elérte Némo kapitány szintjét, mert lakásában gombnyomásra
kapcsol be a fűtés, sötétedik el az ablak, indul a garázsban az autó és nyílik
a kapu.
Hasonló szellemi minimum alatt él az a középszerű ember, akit úgy neveznek, hogy Homo faber, vagyis az, aki a dolgokat csinálja, másképp fogalmazva a cselekvő ember. A héber hagyomány azt tartja, hogy az alkotás csak akkor tökéletes, ha négy fokozaton halad át. Az első ilyen fokozat a potenciák szférája, mint lehetőség és gondolat. A második a virtuális világ, mint a megvalósulás első lépcsőfoka. Következik a dolog megformázása és végül a mű fizikai elkészítése. A cselekvő ember csak ebben az utolsó, negyedik körben cselekszik. Csak azzal foglalkozik, ami szemmel látható és kézzel fogható. Ma a legtöbb emberi találmány olyan termék, amelyből hiányzik a szellemi alkotás, a tökéletességre való törekvés, ezért hulladék. Amikor a huszadik század elején a szalagon gyártott termékek elindultak világhódító útjukra nem gondoltak arra, hogy ennek a mechanikus nézetnek valamikor az ember áldozata lesz, vagyis egy alkatrész a gépezetben.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése